دوشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۶:۳۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۵۵۲۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تقویت صنعت آرد و نان با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی

یک مقام مسئول گفت: در صنعت آرد و نان، پاستا و تجهیزات فروشگاهی؛ مشارکت‌های بیشتری با خارجی‌ها انجام خواهیم داد.

محمدرضا مرتضوی مدیر هیأت مدیره انجمن صنایع غذایی ایران در حاشیه نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه صنعت آرد و نان اظهار کرد: زمانیکه قرار شد برای تشکیل نمایشگاه آرد و نان با شرکت‌های آلمانی وارد مذاکره شویم، افتخار می‌کردیم که با یکی از حرفه‌ای ترین برگزارکنندگان نمایشگاه در سطح دنیا همکاری می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: حرفه‌ای بودن این شرکت‌های برگزارکننده در نمایشگاه، کمک مهمی به حرکت توسعه‌ای در صنعت آرد و نان کشور کرده و به این صنعت عمق می‌بخشد.
مرتضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه 10 تا 12 میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری آرد و نان در داخل کشور است، امیدواریم فعالیت‌های مشترک با اروپایی‌ها بتواند در آینده موجب شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در کشور شود.
مدیر هیأت مدیره انجمن صنایع غذایی ایران تشکیل نمایشگاه صنعت آرد و نان بستر مناسبی را فراهم می‌آورد تا بزرگان این حوزه در سراسر جهان در ایران به رقابت بپردازند.
وی بیان کرد: به بخش سنتی نان ایران توصیه می‌کنم از فرصت بوجود آمده به نفع خود بهره برده و با وجود 90 هزار واحد نانوایی سنتی در کشور و قدرت بالا از پتانسیل‌های خود به بهترین شکل بهره ببرد.
مرتضوی تأکید کرد: در صنعت آرد و نان، پاستا و تجهیزات فروشگاهی مشارکت‌های بیشتری با خارجی‌ها انجام خواهیم داد و در آینده‌ای نزدیک یک نهضت بزرگ در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.
مدیر هیأت مدیره انجمن صنایع غذایی ایران در پایان با اشاره به پتانسیل بالای بازارهای منطقه‌ای اذعان کرد: ورود ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های نوین در صنعت آرد و نان کشور، نه تنها موجب شکوفایی تولید داخلی شده، بلکه می‌توانیم به صادرات فرآورده‌های آن در آینده به کشور‌های منطقه امیدوار باشیم.
در ادامه مهدی خان‌محمدی رئیس انجمن نان‌های صنعتی استان تهران اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا نمایشگاه‌هایی که با مشارکت خارجی‌ها در کشور برگزار می‌شود، فقط به نفع خارجی‌ها نباشد .
وی همچنین افزود: در واقع کشورهای دیگر باید در این نمایشگاه‌ها با صنعت آرد و نان ما آشنا شده و با افزایش فعالیت خود بازار رقابت را گرم‌تر کنند.
خان‌محمدی در پایان تأکید کرد: به دنبال آن هستیم که منابع مالی خوبی به حوزه آرد و نان کشور تزریق کنیم تا با توسعه و پیشرفت تجهیزات کنونی در آینده شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در این حوزه مهم کشور باشیم.

(دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶) ۰۶:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها