یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۵۵۰۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بزرگترین گلخانه هیدروپنیک کشور افتتاح شد

بزرگترین گلخانه هیدروپنیک کشور در مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار و گستردگی ۵۰ هکتاری در زرند اراک توسط ستاد اجرای فرمان امام(ره) افتتاح شد.

بزرگترین گلخانه هیدروپنیک کشور به مساحت 15 هزار هکتار امروز توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زرند استان مرکزی  افتتاح شد.
در این پروژه بخش کشاورزی تا به امروز 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و برآورد شده است سالانه 20 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در آن تولید شود.
این گلخانه 15 هزار هکتاری دارای گستردگی در سطح 50 هکتار است که در فاز اول آن 5 هکتار از 15 هزار هکتار مساحت آن افتتاح شده است. ایجاد این گلخانه در منطقه زرند اراک منجر به اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای 2 هزار نفر می‌شود که با توجه به نیروی کار گسترده در استان شرایطی برای اشتغالزایی فراهم می‌کند.
بنابراین گزارش محمد مخبر در این مراسم اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب رساندن به مردم و ناامید کردن آنها است.
وی افزود: امروز در ارتباط با اشتغال و در نتیجه آن معیشت مردم دچار مشکل هستیم اما باید توجه داشت که ما کشوری نیستیم که برای ایجاد 3 تا 4 میلیون شغل دچار مشکل باشیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: حتی در محرومترین مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، با نزدیکی به اقیانوس می‌توانیم نیاز نیمی از جمعیت کشور را تامین کنیم.
مخبر یادآور شد: دسترسی به سواحل گسترده در شمال و جنوب کشور منابع نفت و گاز، ذخایر غنی معدنی می‌توانیم منابع مورد نیاز کشور را تامین و اشتغال ایجاد کنیم که لازمه آن انجام تدبیر درست است.
وی افزود: نباید صنایع آب‌بر را در مناطق خشک کشور می‌بردیم که امروز با مشکلات کم‌آبی روبرو بودیم.
مخبر گفت: امروزه توجه به موضوع اشتغال برای تمام نیروهای دلسوز نظام اسلام، مردم، توجه به اشتغالزایی مورد اهمیت است و این پینشهاد مطرح است که جلسات کاربردی با حضور سران 3 قوه برای رفع این مشکل به طور مرتب برگزار شود و دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات اشتغال به این جلسات کاربردی مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه 20 میلیارد پول در خانه‌های مردم وجود دارد گفت: باید مدیریت، خلاقیت و منابع مردم را برای حل مسائل اقتصادی مانند اشتغال به کار گیریم و آنها را به جریان بیندازیم اما امروزه مشاهده می‌شود که یک روز تعرفه‌ها تغییر می‌کند و یک روز واردات آزاد و یک روز دیگر ممنوع می‌شود که در این شرایط مردم تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا نمی‌کنند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  ادامه داد: موافق بنگاهداری دولت و دستگاه‌هایی مانند خودمان نیستیم به همین منظور هر فردی با هر میزان از سرمایه‌گذاری یا خرید سهام می‌تواند این پروژه‌ها را بخرد و یا در آن مشارکت داشته باشد.
در این مراسم فرخی معاون استاندار استان مرکزی نیز اظهار کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی کشور توسعه گلخانه‌ها یک الزام به حساب می‌آید.
وی افزود: توسعه گلخانه‌ها در کنار صرفه‌جویی در مصرف آب اشتغالزایی مناسبی را نیز دارد و امکان ارزآوری را برای کشورمان فراهم می‌آورد.
فرخی ایجاد گلخانه‌های هیدروپنیک را سرمایه‌گذاری هوشمندانه دانست و گفت: این الگو می‌تواند به سایر مناطق کشور نیز توسعه یابد و کشت هیدروپنیک در کشور ترویج شود.
بنابراین گزارش، در کشت هیدروپنیک مصرف آب به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد به طوری که بهره‌وری  افزایش 10 برابری  افزایش می‌یابد.

(یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها