یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۷:۱۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۵۴۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تغییر کاربری سالیانه 4 تا 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: سالیانه 4 تا 5 هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایران به شکل مجاز یا غیرمجاز تغییر کاربری داده می شود.

علیرضا اورنگی در حاشیه آیین معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه استان قزوین افزود: از این میزان حدود 40 درصد غیرمجاز و بقیه مجاز است.
وی یادآور شد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به 2 شکل است که یکی شامل مجاز و بنا به موارد ضروری با مجوزهای لازم انجام می شود و دیگری غیرمجاز که توسط افراد ناآگاه یا سودجو و بدون اطلاع و هماهنگی های لازم صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه با گسترش گشت زنی ها و فرهنگ سازی بین مردم روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی کشور به شکل غیرمجاز کاهش یافته است،افزود: امیدواریم روزی فرا برسد که دیگر شاهد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و نابودی این دست زمین ها که از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار هستند نباشیم.
اورنگی در ادامه با اشاره به اینکه طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی باید در سطح چهار میلیون هکتار انجام شود،افزود: تاکنون یک میلون هکتار از این رقم به طور کامل اجرایی شده و سایر در دست اقدام است.
وی یادآور شد: با اجرای طرح کاداستر نوع کاربری و مالکیت اراضی اعم از دولتی و شخصی مشخص شده و اطلاعات مربوطه برای صدور سند به اداره ثبت اسناد ارسال می شوند.
رییس سازمان امور اراضی کشور همچنین در خصوص زمین درنظرگرفته شده برای ساخت میدان جدید میوه و تره بار قزوین که در اراضی کشاورزی است،گفت: نظر ما در این خصوص همان نظر سازمان جهاد کشاورزی این استان می باشد.
وی اظهار کرد: با وجود آنکه قانون گذار در شرایط استثنایی و بنا بر ضرورت برای اجرای طرح های اقتصادی در اراضی کشاورزی اجازه داده اما تاکید و اصرار ما بر این است که این گونه طرح ها در زمین هایی که کمتر قابلیت کشت دارند، به اجرا درآورده شود.

(یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶) ۰۷:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها