یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۶:۵۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۴۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات جوجه یکروزه در راه است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به نوسان قیمت جوجه یکروزه در روزهای اخیر، موافقت های اولیه برای واردات به منظور جلوگیری از افزایش حبابی قیمت از وزارت جهاد اخذ شده است.

محمد علی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از نوسان قیمت نهاده‌ها در بازار اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو ذرت 985 و کنجاله سویا 1760 تومان است که در روزهای اخیر پس از روند کاهشی، مجدد در بازار افزایش یافت.
وی افزود: با توجه به آنکه مرغداران برای تامین مرغ شب عید اقدام به جوجه ریزی سالن‌های خود کردند، اتحادیه به منظور توقف زیان تولیدکنندگان خواستار جلوگیری از افزایش قیمت نهاده هاست .
کمالی سروستانی ادامه داد: علی رغم واردات نهاده‌های دامی با استفاده از ارز مبادله‌ای، قیمت محصولات با نوساناتی در بازار روبرو است که از شرکت پشتیبانی امور دام و جاهد تقاضا داریم با عرضه مناسب محصول ، بازار نهاده ها را کنترل کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده 5 هزار و 600 و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده را 7 هزار و 600 تومان اعلام کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از نوسان روزانه قیمت جوجه یکروزه در بازار افزود: در ده روز گذشته نرخ هر قطعه جوجه یکروزه هزار و 900 تومان بود که در پی تقاضای مرغداران به یکباره 2 هزار و 400 تومان افزایش یافت که این امر در تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده محصول دارد.
کمالی سروستانی ادامه داد: با توجه به آنکه نوسان مجدد قیمت جوجه یکروزه در بازار دور از انتظار نیست، موافقت های اولیه برای واردات جوجه یکروزه به منظور جلوگیری از افزایش حبابی قیمت از وزارت جهاد کشاورزی اخذ شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از ضعف حمایتی شرکت پشتیبانی امور دام از تولیدکنندگان یادآور شد: تا کنون شرکت پشتیبانی به منظور حمایت حداقل  60 هزارتن ذرت و 50 هزارتن کنجاله سویا   باید دراختیار مرغداران قرار می داد که متاسفانه رقم بسیار ناچیزی در اختیار تولیدکنندگان گذاشته که انتظار می رود با تغییر مدیریت در شرکت پشتیبانی حمایت های لازم از مرغداران صورت گیرد.

(یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶) ۰۶:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها