پنج شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۵۴۳۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

ساری میزبان برگزاری همایش کاربردهوش هیجانی در مدیریت

مشاور نمونه کسب و کار در گفت و گو با خبرنگار فودنا مازندران، با بیان اینکه هوش هیجانی در واقع توجه به انسان در سازمان‌ها است، اظهار کرد: هوش هیجانی ابزاری نوین و شایسته در دستان مدیران کسب و کار برای هدایت افراد درون‌ سازمان، مشتریان برون‌ سازمان و تامین رضایت آن ها است. هوش هیجانی موضوعی است که سعی در تشریح و تفسیر جایگاه هیجان‌ها و احساسات در توانمندی‌های انسانی دارد.

محسن طالبی شلیمکی مدیران برخوردار از هوش هیجانی را رهبران موفقی دانست که اهداف را با بیشترین بهره‌وری، رضایتمندی و تعهد کارکنان محقق می‌سازند و تصریح کرد: هوش هیجانی، مهارت تشخیص و درک احساسات خود يا تشخیص احساسات دیگران است، مدیرانی که از لحاظ عاطفی هوشمند هستند، افرادی هستند که احساساتشان را تحت کنترل دارند. آیا تا بحال کسی را دیده‌اید که بتواند در داغ‌ترین بحث‌ها هم آرام بماند؟ یا بدون آنکه در موقعیت رهبری قرار داشته باشد، مردم از او پیروی کنند و دستوراتش را اجرا کنند؟ این‌ها از آن نوع افرادی هستند که هوش هیجانی بالایی دارند.
وی با بیان اینکه هوش هیجانی نوعی استعداد عاطفی است که تعیین می‌کند از مهارت‌های خود چگونه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، تصریح کرد: استفاده از هوش هیجانی در کسب و کار ایده‌ای نوین است که برای بسیاری از مدیران و تجار جا نیفتاده است، در واقع بیشتر مدیران همچنان ترجیح می‌دهند برای انجام کارها از مغزشان استفاده کنند تا از قلبشان.
طالبی در ادامه افزود:همه ما زندگینامه کارآفرینان بزرگ را شنیده‌ایم که از هوش تحصیلی بالایی برخوردار نبوده‌اند و در دانشگاه وضعیت مطلوبی نداشته‌اند؛ اما با تکیه بر هوش هیجانی خود بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا را تاسیس  کردند.
مشاور نمونه کسب و کار کشور بزرگ‌ترین تجار و کارآفرینان را کسانی دانست که معمولا تاکید فراوانی بر غرایز خود دارند و برای آنچه در خصوص بازار حس می‌کنند، اهمیت بسیار بالایی قائلند، اظهار کرد: مدیرانی که هوش هیجانی بالایی دارند؛ احساسات خود را به خوبی می‌شناسند،هدایت می‌کنند و احساسات دیگران را نیز درک می‌کنند و هدفمند با آن برخورد می‌کنند، اینگونه در اداره بازار ممتازند.
وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است که گوی رقابت آینده را مدیرانی خواهند برد که بتوانند به طور اثربخش ونتیجه بخش با منابع انسانی خودارتباط برقرارکنند و تاکید کرد: سازمان ها امروزه به مقوله تدوین برنامه استراتژیک می پردازند و غافل از این که جامعه توسعه یافته را انسان های توسعه یافته شکل می دهند.
طالبی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موارد بیان شده، سمینار هوش هیجانی در مدیریت در استان با هدف توانایی درک مدیریت احساسات و عواطف افراد در روابط انسانی برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت این هوش به توسعه کسب و کار کمک کرده که در حوزه کسب و کار این موضوع مورد غفلت واقع شده است.
مدیر نخستین همایش کاربرد هوش هیجانی در مدیریت اضافه کرد: سازمان‌ها به دنبال برنامه‌ریزی بلند مدت و استراتژیک برای تقویت خودشان هستند ولی شرط تحقق پیدا کردن جامعه توسعه یافته نیاز به انسان‌های توسعه یافته داریم و باید این مسئله در نظر گرفته شود که برای هر فرد برنامه توسعه فردی نگارش شود.
طالبی با انتقاد از تدوین برنامه‌های بلند مدت در سازمان‌ها بیان کرد: بیشتر کارکنان ما در ادارات و نهادها به دنبال ارتقاء سازمانی هستند و به دنبال ارتقای سازمان خود نیستند.
وی ادامه داد: در بحث هوش هیجانی ما به دنبال تقویت خود مدیریتی و روش‌های شناسایی نقاط قوت و ضعف هستیم، در این همایش به دنبال تقویت بنیه فکری و ذهنی افراد شرکت‌کننده هستیم و بنا داریم که نگرش افراد به کار را تغییر دهیم.
مدیر نخستین همایش کاربرد هوش هیجانی در مدیریت، زمان برگزاری این همایش را 18 بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این همایش یک روزه است، در حال حاضر فعالیت دبیرخانه همایش در ساختمان برلیان شهرستان ساری در واحد 23 آغاز شده است.
وی با اعلام اینکه طیف‌های مختلفی از حوزه گردشگری، بسیج و جامعه مهندسان سپاه در این همایش حضور دارند، گفت: برنامه‌ریزی کردیم که در حوزه صنعت مدیران کارخانه‌ها و مسؤولان فنی و یک قسمت نظام مهندسی ساختمان را درگیر اجرای این طرح کنیم.
طالبی افزود: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 33378571 تماس بگیرند.

(پنج شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها