پنج شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۶ / ۰۷:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۴۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تاکید رئیس سازمان شیلات بر افزایش سهم آبزیان در سبد غذای خانواده ها

در راستای اجرای مصوبات کمیسیون های عالی شیلات و معرفی دستاوردهای قابل تجاری سازی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نشستی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، اتحادیه صیادی استان های شمالی کشور، صاحبان صنعت فرآوری آبزیان، مدیران شیلاتی و کارشناسان در سالن آمفی تئاتر سازمان شیلات ایران برگزار شد.

در این نشست گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان در خصوص وضعیت بازار مصرف و فرآوری کیلکا در کشور، نحوه جذب سرمایه گذاران، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و شرایط و بستر این فعالیت در کشور مطالبی را ارائه نمود.
همچنین خانی پور رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب های داخلی ضمن ارائه گزارشی در خصوص تحقیقات انجام شده در زمینه فرآوری کیلکا به بیانات یکی از فعالین بخش خصوصی در این حوزه تاکید و پاسخ هایی قابل تامل ارائه کرد.
در ادامه پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به معرفی و تبیین تحقیقات انجام شده در زمینه فرآوری آبزیان و دستاوردهای قابل تجاری سازی و برنامه های آتی موسسه در خصوص فرآوری ماهی کیلکا پرداخت.
حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت شهادت گونه سرنشینان کشتی سانچی به خانواده های ایشان و جامعه دریایی کشور و همچنین تشکر از برگزار کنندگان گردهمایی و جشنواره  بر اهمیت تامین امنیت غذایی، افزایش سهم آبزیان در سبد غذای خانواده ها و ورود ماهی کیلکا به بازار و ترویج مصرف آن در مدارس و صادرات فرآورده های کیلکا تاکید کرد.
گفتنی است؛ به منظورآشنایی مدعوین با این فرآورده ها و نحوه طبخ و سرو آنان در سفره ایرانی حاضرین با یازده محصول فرآوری شده کیلکا شامل: کنسرو فیش بال در روغن، کنسرو فیل بال در سٌس ، کنسرو کیلکا در روغن، کنسرو کیلکا در سٌس، کنسرو قیمه با فیش بال، کنسرو قورمه با فیش بال، واویشکای کیلکا، فیش فینگر، فیش برگر، کیلکا دودی گرم و سرد، مارینای کیلکای گرم و سرد، مایع ماکارونی کیلکا، واویشکای کیلکا در روغن تصفیه شده کیلکا و بستنی غنی شده با پروتئین ماهی کیلکا پذیرایی شدند.

(پنج شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶) ۰۷:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها