سه شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۳۸۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

گران‌فروشی جوجه‌یکروزه و تصمیم دولت برای واردات

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت جوجه یکروزه افزایش یافته که قابل قبول نیست و در راستای تنظیم بازار مجوز واردات آن در دست اقدام است.

علی‌اکبر مهرفرد ، اظهار کرد: براساس جلساتی که انجمن تولید جوجه یکروزه گوشتی با اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی برگزار کرده بودند، مقرر شد بازار جوجه یکروزه گوشتی را تنظیم کند اما هم اکنون قیمت این نهاده تولید افزایش یافته که قابل قبول نیست.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته تولید کنندگان جوجه یکروزه موظف بودند تا ۳۰ درصد محصول خود را به قیمت پایه حدود ۱۷۰۰ تومان در بورس عرضه کنند و بخشی دیگر از تولیدشان را با هماهنگی اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی به صورت مستقیم عرضه کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: همه تولیدکنندگان جوجه یکروزه مکلفند تا بخشی از اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت کنند و پرورش دهندگانی که این کار را انجام ندهند اجازه تولید به آنها داده نمی‌شود.

مهرفرد گفت: ثبت اطلاعات تولید کنندگان جوجه یکروزه در این سامانه در راستای شفاف‌سازی و مشخص شدن میزان جوجه‌ریزی‌های صورت گرفته است که در واقع می‌توان گفت تکنولوژی به کمک تولید و تنظیم بازار گوشت مرغ آمده است.

(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶) ۱۸:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها