سه شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۵۳۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تجهیز 122 هزار هکتار زمین کشاورزی به سامانه نوین آبیاری در سال جاری

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: 122 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور امسال به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

عباس زارع در نشست ستاد پیگیری اجرای طرح های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان قزوین افزود: علاوه بر این، اکنون تجهیز 152 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی کشور به سامانه نوین آبیاری در دست اجراست.
وی یادآور شد: سامانه های نوین آبیاری اجرا شده یا درحال اجرا در اراضی کشاورزی کشور شامل 16 هزار و 500 طرح است.
این مسئول همچنین گفت: هم اکنون یک هزار و 200 پیمانکار به همراه 400 مشاور و سه هزار و 200 تولیدکننده در حوزه تجهیزات و اجرای سامانه های نوین آبیاری در کشور مشغول کار هستند.
زارع، یکی از اولویت های دولت در بخش کشاورزی را گسترش پوشش آبیاری نوین در اراضی زراعی و باغی عنوان کرد و گفت: مقرر شده سال آینده از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات ویژه به این حوزه اختصاص پیدا کند.
وی، گسترش پوشش سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی کشور را یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: توجه به این حوزه فوایدی چون کاهش مصرف آب، پایداری و تقویت تولید و کم شدن مصرف کود و سم و انرژی را به همراه دارد.
زارع از قزوین به عنوان یکی از استان های پیشرو و الگو در اجرای روش های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی یاد کرد و گفت: مسئولان این استان در ترغیب کشاورزان برای اجرای سامانه های نوین آبیاری به شکل تجمیعی اقدام های بسیار خوب و ارزنده ای انجام داده اند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت شامل مزرعه و باغ است.
تا سال گذشته 36 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده بودند.
در سفر رییس جمهوری به قزوین در مهر سال گذشته، اجرای طرح آبیاری نوین در 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هدفگذاری شده بود.

(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶) ۰۸:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها