دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۶ / ۰۸:۰۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۵۳۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی منصوب شد

وزیر جهاد کشاورزی در حکمی علی اسحاقی را به سمت رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی منصوب کرد.

محمود حجتی در این حکم از رئیس جدید موسسه سرم سازی رازی خواسته است که ضمن تعامل با مراکز پژوهشی، همکاری با شرکت های دانش بنیان برای واگذاری دانش فنی تولید صنعتی، حمایت و پشتیبانی از تولیدات صنعتی واکسن در بخش خصوصی و بکارگیری همه ظرفیت های موجود در موسسه را در دستور کار خود قرار دهد.
علی اسحاقی که به پیشنهاد معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به این سمت منصوب شده است، دارای دکتری شیمی تجزیه است و پیش از این معاون دفتر تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی بود.
هاشم زاده از اواخر فروردین ماه امسال با حجم وزیرجهادکشاورزی ریاست موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را بر عهده گرفته بود.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تامین کننده بخش عمده ای از واکسن های انسانی و دامی در کشور است که سالیانه بیش از سه میلیارد دُز واکسن انسانی، دامی و طیور تولید می کند؛ از 9 واکسن اجباری کودکان مصرفی کشور حدود هفت واکسن شامل فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه از تولیدات این موسسه است.
همچنین 90 درصد واکسن های دامی و بین 40 تا 50 درصد واکسن های طیور از تولیدات داخلی این موسسه است و مابقی توسط بخش خصوصی و از طریق واردات تامین می شود.

(دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶) ۰۸:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها