دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۶ / ۰۷:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۵۳۴۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت واگذاری ذخیره سازی میوه شب عید به بخش خصوصی

قائم مقام خانه کشاورز گفت: برای جلوگیری از رانت عده‌ای خاص، ذخیره سازی میوه شب عید باید به بخش خصوصی و اتحادیه ها واگذار شود.

عنایت الله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز با بیان اینکه به ذخیره سازی میوه شب عید از سوی بخش دولتی ایراداتی وارد است، اظهار کرد: ذخیره سازی میوه شب عید به سازمان تعاون روستایی و اتحادیه های زیر مجموعه واگذار شده است؛ در حالیکه این امر به منظور جلوگیری از رانت عده ای خاص باید به اتحادیه واگذار شود و تنها دولت به عنوان دستگاه حاکمیتی براین امر نظارت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در استان مازندران 13 تعاونی وجود دارد، افزود: در صورت واگذاری ذخیره سازی شب عید به تعاونی‌ها، آنها موظف به ذخیره محصول برحسب استانداردهای دولت و عرضه به موقع محصول در بازار هستند.
بیابانی با اشاره به اینکه مشکلی در ذخیره سازی میوه شب عید وجود ندارد،گفت: ذخیره سازی میوه شب عید نباید به عوامل دولتی واگذار شود؛ چراکه هزینه های تولید، سورت و بسته بندی مشخص است و دولتی بودن این امر تنها گرانی کاذب در بازار ایجاد می‌کند.
قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد: با توجه به آنکه در ذخیره سازی شب عید از بخش خصوصی و اتحادیه ها کمک گرفته نشده است، تنها عده ای خاص سود عایدشان می شود که این امر زیبنده نیست.
وی در خاتمه از فراوانی تولید مرکبات خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی تولید مرکبات شمال نسبت به سال های گذشته، هیچ گونه کمبودی در تامین ذخیره سازی میوه شب عید وجود ندارد.

(دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶) ۰۷:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها