چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۵۲۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

قیمت برنج داخلی مانع از تامین آن توسط همه مردم است

معاون وزیر صنعت گفت: براساس سیاست های اتخاذ شده در سال‌های گذشته تولید برنج داخلی به قیمتی رسیده که امکان پاسخگویی به همه نیازهای مردم و امکان تامین آن برای عموم میسر نیست.

مجتبی خسروتاج افزود: همواره تضادی بین منافع وارد کنندگان و تولیدکنندگان در کشور وجود داشته و دارد.
وی اظهارداشت: تولیدکنندگان برنج ترجیح شان این است که بازار داخلی را به برنج خارجی واگذار نکنند، درحالی که مطابق آمارها مصرف سالیانه برنج کشور به حدود سه میلیون تن رسیده که 2 میلیون و 200 هزار تن آن در داخل کشور و بقیه از طریق واردات تامین می شود.
به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ایران، طی سال‌های گذشته مجلس شورای اسلامی قانونی با عنوان «تمرکز وظایف وزارت جهاد کشاورزی» مصوب کرد که به وزارت جهاد کشاورزی اختیار داد تا در مواقع لزوم از واردات برنج با نگاه حمایت از تولید داخلی جلوگیری کنند.
وی افزود: پیشتر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد، میزان واردات برنج در ماه‌های نخست امسال، پاسخگوی نیازهای داخلی بوده و در شرایط کنونی نیازی به واردات جدید وجود ندارد.
به گفته وی، براین اساس ممنوعیت واردات برنج تا اطلاع ثانوی برقرار است.
به گزارش ایرنا، اکنون قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی پرمحصول بالای 60 هزار ریال و برنج مرغوب براساس اخبار غیر رسمی بیش از 110 تا 170 هزارریال و برنج خارجی 70 هزارریال به فروش می رسد.
بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از آغاز امسال تاکنون یک میلیون و 40 هزارتن برنج وارد کشور شده است.
طی دو روز گذشته دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد : براساس بخشنامه جدیدی ترخیص واردات محموله‌های برنج دارای ثبت سفارش قبل از سوم آذر ماه 96 امکانپذیر است.

(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها