دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۲۱۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هشدار جدی به دولت؛ ۱۳میلیون مرغ تخم‌گذار در خطر نابودی

مدیرعامل شرکت تلاونگ گفت: طی سال جاری به‌دلیل آنفلوآنزای پرندگان ۲۵درصد گله‌های مرغ تخم‌گذار در کشور معدوم شده است و خبر بد اینکه این ویروس در حال انتقال و ورود به واحدهای مرغ مادر است.

در دهمین نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران گزارشی از آخرین وضعیت صنعت و بازار تخم‌مرغ در کشور از سوی مهدی معصومی اصفهانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و مدیرعامل شرکت تلاونگ ارائه شد.
وی این هشدار را داد که آنفلوآنزای مرغی در کشور بومی شده است و اگر برای ایمن‌سازی واحدهای مرغداری در سطح ملی چاره‌اندیشی نشود، بازار تخم‌مرغ کشور سال آینده نیز با چالش کمبود این محصول مواجه خواهد شد.
وی افزود: طی سال جاری به‌دلیل آنفلوآنزای پرندگان، 25 درصد گله‌های مرغ تخم‌گذار در کشور معدوم شده است و خبر بد اینکه این ویروس در حال انتقال و ورود به واحدهای مرغ مادر است.
به‌گفته این فعال اقتصادی در صنعت مرغ و تخم‌مرغ کشور، در واحدهای مرغداری در استان‌های قزوین، کرج و تهران در حدود 13 میلیون مرغ تخم‌گذار وجود دارد که با خطر نابودی برای سال آینده مواجه هستند.
معصومی افزود: برای حل این بحران باید اقداماتی فراتر از کارهای سازمان دامپزشکی کشور انجام داد و در سطح ملی به حل این بحران گام گذاشت.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه برای حل بحران صنعت تخم‌مرغ و کنترل قیمت این محصول در کشور، نمی‌توان روی واردات اکتفا کرد، افزود: مکان‌یابی‌های اشتباهی در احداث واحدهای مرغداری در کشور صورت گرفته و این در حالی است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به جابه‌جایی و ایمن‌سازی واحدهای مرغداری اقدام شود.

(دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها