یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۱۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات تخم‌مرغ بازار را آرام کرد/ قیمت هر شانه تخم‌مرغ 12 هزار و 500 تومان

یک مقام مسئول گفت: با توجه به کمبود شیوع آنفولانزای حاد پرندگان و کمبود تولید در داخل، واردات تخم‌مرغ بازار را به تعادل رساند.

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 5 هزار و 300 تومان معادل شانه‌ای 10 هزار و 500 و دانه‌ای 340 تومان است.
وی در پاسخ به این سوال که هر شانه تخم مرغ با نرخ 15 تا 16 هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود، افزود: ملاک قیمت تخم مرغ در عمده فروشی وغرفه‌های میدان میوه و تره بار است که هم اکنون هر شانه تخم مرغ در غرفه ها 12 هزار و 500 تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.
نبی‌پور تعادل قیمت تخم مرغ در بازار را منوط به تداوم واردات دانست و بیان کرد: با توجه به کمبود تولید داخل در صورت توقف واردات، قیمت تخم مرغ دستخوش تحولاتی قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول ادامه داد: روزانه تولید تخم مرغ با کاهش هزارتنی نسبت به چهار ماه گذشته به رقمی معادل یک‌هزار و 500 تا یک‌هزار و 600 تن رسیده است.
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان واردات تخم مرغ اعلام نمی‌شود، بیان کرد: با وجود آنکه اعلام میزان واردات تبعاتی در بردارد، مسئولان امر از آن امتناع می‌کنند.
رئیس اتحادیه هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با انتقاد از اعلام آمار متفاوت معدوم سازی طیور، اظهار کرد: در چند ماه اخیر آمار تلفات معدوم سازی طیور توسط هر یک از دستگاه‌ها رقمی معادل 14 تا 18 میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار اعلام شد، اما واقعیت امر معدوم سازی بیش از 15 میلیون طیور است.
وی با بیان اینکه بیش از 140 میلیارد تومان خسارت به واحدهای مرغداری ناشی از تلفات طیور وارد شد، تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تا کنون 120 میلیارد تومان غرامت مرغداران ناشی از شیوع آنفولانزای حاد پرندگان را پرداخت کرده است.

(یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶) ۱۶:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها