یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۵۱۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس شیرینی و شکلات

صدور گواهی کیفیت برای عسل بوشهر ازسوی چند کشور

عضو هیات مدیره اتحادیه زنبورداران استان بوشهر گفت: چند کشور از جمله آمریکا، اتریش، ترکیه و کانادا برای عسل تولیدی این استان گواهی تایید کیفیت صادر کرده اند.

صفر رحمانی پور افزود: اما با وجود این گواهینامه ها بازاریابی و آموزش نیاز اصلی صنعت تولید عسل در این استان است.
وی اضافه کرد: هم اکنون 42 هزار کندوی ثابت و 120 هزار کندوی مهاجر در استان بوشهر سالانه 500 تن عسل تولید می کنند.
رحمانی پور گفت: شمار زنبورداران استان بوشهر نزدیک به 500 نفر است که بیشتر در شهرستان های دشتستان و جم فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: علاوه بر عسل، ژل رویال، بره موم و گرده گل از جمله فرآورده های قیمتی عسل تولیدی استان بوشهر است دیگر کشورها اقبال خوبی به این نوع محصولات نشان داده اند.
وی یادآور شد: اکنون قیمت هر کیلو ژل رویال، بره بوم و گرده گل عسل به ترتیب 90 میلیون ریال، یک میلیون 700 هزار ریال و 1 میلیون و 100 هزار ریال است.
عضو هیات مدیره اتحادیه زنبورداران استان بوشهر گفت: خاصیت درمانی در کنار کیفیت از جمله مواردی است که عسل استان بوشهر را تبدیل به محصولی منحصر به فرد کرده است.
رحمانی پور اظهار داشت: بزودی هیاتی از کشور ترکیه به ایران سفر می کند تا برای خرید فرآورده های عسل کشور که بخشی از آن سهم استان بوشهر است قرارداد خرید منعقد کند.
وی گفت: ترکیه پیش از این قراردادی یک ماهه با 24 تولیدکننده ایران از جمله استان بوشهر منعقد کرد که اکنون این هیات با سفر به ایران قصد دارد زمان این قرارداد را به سه سال افزایش دهد.
رحمانی پور افزود: تولید عسل یک صنعت است که در صورت آموزش علمی و بازاریابی مناسب درآمدهای حاصل از این محصول با صنایع نفت و گاز برابری می کند.

(یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶) ۱۵:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها