جمعه / ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۱۷۰
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ثبات نرخ گوشت در بازار/ نرخ هر کیلو شقه داخلی 34 هزار تومان

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: هر کیلو لاشه داخلی با نرخ 33 تا 34 هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

منصور پوریان رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی گوشت داخلی و خارجی، هر کیلو لاشه داخلی با نرخ 33 تا 34 هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دام پرواربندی سنگین مشتری ندارد، افزود: براین اساس اتحادیه دامداران طی مکاتبه‌های فراوان از وزارت جهاد کشاورزی درخواست صادرات دام‌های پرواربندی شده سنگین و بز را کرده است که انتظار می‌رود با رفع ممنوعیت صادرات حداکثر از اوایل سال آینده این امر محقق شود.
پوریان با اشاره به اینکه تأثیرگذاری گوشت‌های وارداتی در تمامی بخش‌های بازار مشهود است، بیان کرد: با توجه به توزیع مناسب گوشت‌های وارداتی واثرگذاری آن در تنظیم  و کنترل بازار، تقاضا برای گوشت داخلی با کاهش روبه‌رو شده است.
تأمین کننده دام و گوشت قیمت هر کیلو لاشه استرالیا 30 هزار و 500 و اوراسیا 29 هزارتومان اعلام کرد.
وی قیمت گوشت در بازار را پیش‌بینی کرد و گفت:  زایش‌های مناسب دام در فصل پاییز و زمستان به سبب عرضه مناسب دام در میدان‌ها، بازار گوشت را به تعادل رساند.
رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده ادامه داد: در شرایط کنونی عرضه دام و گوشت قرمز با انباشت روبه‌روست در حالیکه در مدت مشابه سال قبل به دلیل کمبود دام در میدان‌ها با افزایش جهشی قیمت روبه‌رو بودیم.
پوریان با انتقاد از نرخ بالای گوشت در قصابی‌ها، تصریح کرد: با وجود آنکه در بخش خرده فروشی کاهش قیمت گوشت محسوس بوده است از مسئولان امر انتظار می‌رود که با نظارت و رصد هر چه بیشتر در بازار از سودجویی برخی مغازه داران جلوگیری کنند. /باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶) ۱۷:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها