جمعه / ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۱۵۲
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات گله‌های مولد برای جبران کسری گوشت کشور

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: وزارت جهاد با ترغیب سرمایه‌گذاران نسبت به واردات گله‌های مولد به دنبال افزایش تولید گوشت قرمز و تامین نیاز کشور است.

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران تولید سالانه گوشت قرمز را 850 هزارتن در کشور اعلام کرد و گفت: سرانه سالانه مصرف گوشت قرمز به ازای هر نفر12 کیلو است که با احتساب تولید داخل مابقی آن از طریق واردات تامین می شود.
وی خشکسالی‌های اخیر را دلیل اصلی کاهش تولید دام‌های مولد اعلام کرد و افزود: در گذشته، جمعیت دام‌های سبک و سنگین در سیستم دامپروری روستایی و عشایری از رشد چشمگیری برخوردار بود که به دلیل تغییر ساختار و افزایش شهرنشینی ، جمعیت دام‌ها تعدیل یافت که برای جبران این امر، توسعه سیستم دامپروری در دستور کار قرار گرفت.
عزیزاللهی واردات گله و تمرکز در سیستم دامپروری صنعتی را تنها راهکار جبران تعدیل جمعیت دام روستا و عشایر دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با ترغیب سرمایه‌گذاران  نسبت به واردات گله‌های مولد به دنبال افزایش تولید گوشت قرمز و تامین نیاز کشور است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران ادامه داد: تولیدکنندگان به سبب هزینه های بالای تولید و نبود توجیه اقتصادی چاره ای جز عرضه زودتر از موعد دام‌های خود به بازار ندارند که این امر تا حدی تنظیم بازار گوشت داخل را بر هم زده است.
وی با اشاره به دلایل اصلی نوسانات اخیر قیمت گوشت در بازار بیان کرد: قیمت گوشت در بازار تابع عرضه و تقاضاست ، به طوریکه با افزایش مصرف در برخی فصول، قیمت دستخوش تحولاتی قرار می‌گیرد.
عزیزاللهی با اشاره به اینکه واردات گوشت در کاهش قیمت معجزه نمی‌کند، یادآور شد: با توجه به نوسان نرخ ارز و قیمت های جهانی، اختلاف چندانی با قیمت های داخلی نداریم و از طرفی، حجم واردات به حدی نیست که بتواند تاثیر چندانی در فرآیند تنظیم بازار داشته باشد. /باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها