دوشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۰۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بودجه پیشنهادی بخش کشاورزی برای بخش دام و طیور کافی نیست

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: با توجه به بودجه پیشنهادی بخش کشاورزی دولت به نظر می رسد بخش های امور دام و طیور در این بخش دیده نشده است.

'سید فرزاد طلاکش'درباره وضعیت شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ تخمگذار درباره بودجه پیشنهادی دولت در بخش کشاورزی افزود: طی سالهای گذشته تاکنون دیدگاه وزارت جهاد کشاورزی تنها توسعه بخش زراعی بوده و هست یعنی هر سیاستگذاری و برنامه ریزی در بخش کشاورزی به گندم، برنج و جو مربوط می شود و باغبانی و امور دام جایگاهی در سیاست ها و برنامه ها ندارند.
به گفته وی، البته این موضوع مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم نیست بلکه این سیاست و برنامه ریزی ها از سالیان گذشته دنبال می شود.
وی اظهارداشت: در واقع سیاست های اجرایی و برنامه های آینده نگری وزارت جهاد کشاورزی به سمت اولویت دادن به تمامی بخش ها نیست مگر در مواردی گرفتار شوند؛ به طور مثال اگر قیمت تخم مرغ افزایش پیدا نمی کرد 10 میلیون قطعه پرنده دیگر نیز از بین می رفت، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به فکر نمی افتادند.
وی افزود: این درحالی است که بخش دام و طیور به عنوان تامین کننده پروتئین کشور باید مورد حمایت های دولتی قرار گیرد تا ما بتوانیم خودکفایی خود را حفظ کنیم و به کشوری وابسته نشویم.

به گزارش ایرنا، سقف بودجه پیشنهادی دولت برای سال اینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
کل بودجه پیشنهادی برای تملک دارایی و سرمایه ای بخش کشاورزی شامل ردیف های ملی و استانی 600 هزار میلیارد ریال است که بدون احتساب درآمدهای اختصاصی نسبت به بودجه امسال نزدیک 15درصد کاهش را نشان می دهد.
البته معاون برنامه ریزی اقتصادی جهاد کشاورزی معتقد است اگر ردیف اعتباری بخش آبخیزداری به این بخش اختصاص یابد نسبت به بودجه امسال نزدیک 18.3 درصد رشد را تجربه می کنیم.
اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی وزارت جهادکشاورزی را در لایحه بودجه امسال 49 هزار و 260 میلیارد ریال (چهار هزار و 926 میلیارد تومان) بود که نسبت به بودجه پارسال نزدیک 25.2 درصد رشد کرد؛ آن زمان، بودجه پیشنهادی، 39 هزار و 350 میلیارد ریال (سه هزار و 935 میلیارد تومان) بود. / ایرنا
(دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها