یکشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۰۷۷
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

یک مسئول شیلات: بازسازی ذخایر آبزیان روند مطلوب ندارد

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران با بیان این که بازسازی ذخایر آبزیان روند مطلوب در کشور ندارد، گفت: درصورت بهبود نیافتن این روند، نسل آینده از فعالیت های شیلاتی دریایی بهره ای نخواهد برد.

ناصر کرمی در نشست برنامه ریزی تولید بچه ماهی و بچه میگو جهت بازسازی ذخایر آب های هرمزگان اظهار داشت: اکنون در شیلات ایران به منظور بهبود این وضعیت برنامه هایی در دست اجراست و جایگاه بازسازی ذخایر با نگاه ویژه و کارشناسی درحال ارتقاست.
وی افزود: در تهران پیگیر مطالبه های استان ها هستیم تا اعتبارهای مربوط به بخش مرکزهای تکثیر به موقع تامین شده و در اختیار آن ها قرار گیرد.
کرمی اظهار کرد: 40 میلیون بچه میگو گونه موزی در هرمزگان رهاسازی شده و پس از هشت سال وقفه ،لارو میگو در چابهار نیز امسال رها سازی شد و در سال 97 این عملیات با افزایش رهاسازی ادامه خواهد داشت.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر برای حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان برای نسل های آینده گفت: درهمین راستا هرمزگان در سال های اخیر اقدام های بسیار مهمی هم چون رها سازی آبزیان به دریا و هم چنین اجرای طرح های زیستگاه مصنوعی انجام داده است.
سید پرویز محبی افزود: با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان، این محور از اولویت های اصلی برنامه های سازمان شیلات ایران و شیلات هرمزگان است.
محبی با بیان این که امروز بازسازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی، یک ضرورت و تکلیف است، یادآور شد: افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای رفع این مشکل است.
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت ها و هم چنین سیاست های سازنده دولت در حوزه شیلات، بازسازی و نوسازی مرکز تخصصی بازسازی ذخایر در روستای ساحلی کلاهی میناب، افزایش مطلوب رهاسازی، تکثیر ماهیان دریایی و مولد سازی را از مجموعه اقدام های مهم شیلات هرمزگان در سال های اخیر برشمرد.
سال گذشته پنج هزار تن انواع آبزی در آبهای استان هرمزگان صید شد که یک هزار و 600 تن آن صید میگو بود.
استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب، حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و 30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور شناخته می شود.
این استان با داشتن بیش از 29 هزار صیاد ، 22 بندر صیادی و صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد. /ایرنا

(یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶) ۱۵:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها