چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۴۹۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

هشدار سازمان حمایت نسبت به گرانفروشی برخی کارخانه‌های لبنی

تعدادی از کارخانه‌های لبنی به صورت غیر قانونی قیمت محصولاتشان را افزایش داده‌اند که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت برگشت قیمت‌ها به نرخ مصوب قبلی و برخورد با متخلفان هشدار داد.

 پس از آن که برخی شرکت های تولیدکننده محصولات لبنی اقدام به افزایش غیر قانونی و خارج از ضابطه محصولات خود کردند، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان نهاد نظارتی طی اطلاعیه ای از آنها خواست قیمت های خود را به ارقام مصوب بر گردانند.

سازمان حمایت در این راستا تاکید کرد که بر اساس مفاد مصوبه هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در روز شش خرداد ماه ۱۳۹۴ محصولات لبنی پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر مشمول کالاهای اولویت‌ اول است و هر گونه افزایش قیمتی صرفا بعد از تصوبیب و ابلاغ کارگروه تنظیم بازار قابلیت اجرا دارد.

همچنین این سازمان در اطلاعیه خود آورده است که " شرکت های گرانفروش با اطلاع از غیر قانونی بودن اقدام خود قیمت ها افزایش دادند و در این میان تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده مواد لبنی علی‌رغم اطلاع از فرآیند موضوع، بدون مجوز قانونی نسبت به افزایش قیمت اقلام مذکور مبادرت کرده‌اند. بنا بر این ضمن ابلاغ به شرکت‌های مذکور برای برگشت سریع قیمت محصولات به نرخ‌های مصوب قبلی، موکدا اعلام می شود در صورت عدم تمکین و ادامه روند فعلی، در اسرع وقت نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد".
(چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها