دوشنبه / ۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۴۹۳۰
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس فرآورده های لبنی
مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان:

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس بی سر و صدا حذف شد/ طلب 180 میلیارد تومانی کارخانجات لبنی از دولت

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان از طلب 180 میلیارد تومانی کارخانجات لبنی از دولت خبر داد و گفت: طرح توزیع شیر رایگان در مدارس بی سر و صدا حذف شد.

محمود رشادی اظهار کرد: توجه به اهمیت مصرف شیر و لبنیات در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه به‌ویژه جامعه هدف دانش‌آموزی به عنوان آینده‌سازان کشور و اهمیت توزیع شیر مدارس همواره از اولویت رسیدن به جامعه سالم برخوردار است.
وی افزود: در کشورهای مختلف جهان، حتی کشورهای بسیار فقیر که توان پرداخت بودجه توزیع شیر در مدارس را ندارند این امر مهم با کمک سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی پاستوریزه استان همدان تصریح کرد: این اقدامات انجا می‌شود تا در آینده از تبعات بهداشتی آن در جوامع  غیر برخوردار پیشگیری شود و هزینه‌های سلامت را بطور چشمگیر کاهش داده و با داشتن جامعه سالم و با نشاط دسترسی به اهدافشان را تضمین کنند.
وی بیان کرد: با توجه به همه این دلایل، بیش از یک دهه است که با تصویب مجلس شورای اسلامی شیر مدارس دارای ردیف بودجه در قانون بودجه عمومی کشور شده و در قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز توسط دولت برای کمک به این امر مهم بودجه یارانه‌ای اختصاص می‌یابد.
رشادی اظهار کرد: حتی در شرایط بسیار سخت تحریم‌های ظالمانه نیز توزیع شیر در مدارس کل کشور با اختصاص بودجه و توسط کمیته ملی شیر مدارس وزارت آموزش و پرورش ادامه داشته، اما متاسفانه در سال تحصیلی جاری بنا به شواهد شیر در مدارس عملاً حذف شده است.
وی عنوان کرد: با گذشت سه ماه از سال تحصیلی جدید نه تنها هیچ برنامه‌ای برای توزیع شیر در مدارس نیست بلکه تاکنون مطالبات کارخانجات از سال تحصیلی گذشته 96-95  که بیش از 180 میلیارد تومان بوده پرداخت نشده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی پاستوریزه استان همدان ادامه داد: با توجه به عدم پرداخت مطالبات شیر مدارس توسط دولت تعداد زیادی از کارخانجات لبنی و متعاقب آن گاو داری‌ها و صنایع پایین دستی یا ورشکست شده‌اند یا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند که عدم اقدام عاجل دولت در پرداخت بدهی‌های مذکور باعث تسریع حذف تعداد باقیمانده تولیدکنندگان چرخه لبنیات می‌شود.
وی با اشاره به حذف بودجه شیر مدارس از محل هدفمندی یارانه‌ها برای سال تحصیلی 97-96 بیان کرد: در دولت تدبیر و امید که همواره بر ارتقای سلامت جامعه تاکید دارد و طرح جامع سلامت را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت می‌داند حذف شیر مدارس به عنوان ابتدایی ترین برنامه جامع سلامت جای بسی تعجب و شگفتی دارد.
رشادی اظهار کرد: ورشکستگی دامداری‌ها و کارخانجات لبنی اثرات ناشی از کم مصرفی لبنیات سلامت همه آحاد جامعه از خرد تا کهنسالی را هدف قرار داده است. /فارس

(دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها