یکشنبه / ۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۴۹۰۳
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس شیرینی و شکلات
کارآفرین عرصه فرآورده‌های کنجدی مطرح کرد

افزایش 40 درصدی قیمت کنجد در بازار / وجود واسطه‌ها؛ عامل اصلی گرانی

کارآفرین عرصه فرآورده‌های کنجدی گفت: در دوماهه گذشته نوسان قیمت در کنجد زیاد بوده و حدود 40 درصد افزایش قیمت در این محصول داشتیم.

کنجد و فرآورده‌های کنجدی در اکثر کشورهای فقیر به‌عنوان جانشین گوشت بکار می‌رود و ازنظر طب قدیم ایران نیز، کنجد گرم و بسیار مغذی است.
کنجد غذای کسانی است که می‌خواهند عمر زیاد توأم با سلامتی داشته باشند، بهترین وسیله راحتی و بیمه‌کننده جوانی کنجد است.
غذایی که بر هر دارویی ترجیح دارد کنجد بوده که تقریباً بیشتر مواد مورد ساختمان بدن را دارا است؛ لذا یک غذای قیمتی و پرارزش برای انسان متمدن است و دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد.
محمدجواد دوست حسینی در خصوص روند کاری خود در تهیه و تولید فرآورده‌های کنجدی، گفت: 24 الی 25 سال است که در این عرصه در حال فعالیت بوده‌ام و این کار جزء مشاغل اجدادی ما محسوب می‌شود.
وی با اشاره به فرآورده‌های تولیدی در کارگاه خود، اظهار داشت: این فرآورده‌ها را در دو فروشگاه که زیر نظر خودمان است به مشتریان عرضه نموده و بیشترین تبلیغی که برای فرآورده‌های ما صورت می‌گیرد از طریق کیفیت خوب محصولات و مشتری‌های ما صورت می‌گیرد.
این کارآفرین فرآورده‌های کنجدی با برشماری مشکلات موجود در این عرصه که از توسعه روند کاری جلوگیری می‌کند، افزود: رکود تورم در کسادی بزار تأثیرگذار بوده و باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است؛ همچنین سنگین شدن تعرفه‌ها و مشکلات واردات نیز دامن‌گیر این صنف شده است.
دوست حسینی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: روی آوردن افراد بی‌تجربه به این حرفه موجب تخریب نرخ شده است؛ همچنین به دلیل نداشتن آگاهی و تجربه و عرضه جنس نامرغوب در بازار باعث ایجاد دوگانگی بین مردم ازنظر کیفیت و قیمت شده‌اند.
وی با اشاره به نوسانات قیمت در کنجد موردنیاز واحدهای تولیدی که دلیل آن نیز ارز موجود جهت واردات است، اذعان کرد: با گران شدن کنجد خارجی متعاقباً کنجد ایرانی نیز گران می‌شود.
این کارآفرین فرآورده‌های کنجدی مرغوبیت کنجد ایرانی را در کیفیت فرآورده‌های حاصل از آن امری مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: کنجد ایرانی که بیشتر در شهرستان نکا در شمال و لار شیراز زراعت می‌شود دارای کیفیت بسیار خوبی است، در همین راستا برای تهیه فرآورده‌های کنجدی از کنجد ایرانی استفاده می‌کنیم.
دوست حسینی در خصوص توجه به کیفیت فرآورده‌های کنجدی ازجمله ارده و حلواارده، یادآور شد: باید توجه شود که برخلاف تصور عام در خصوص اینکه ارده باید غلظت داشته باشد؛ لیکن ارده باید رقیق بوده و پرروغن و شیرین باشد، همچنین حلواارده نیز باید رنگ شفافی و طعم مناسبی داشته باشد.
این کارآفرین فرآورده‌های کنجدی بابیان اینکه در دوماهه گذشته نوسان قیمت در کنجد زیاد بوده و حدود 40 درصد افزایش قیمت در کنجد داشته‌ایم، تصریح کرد: با توجه به این گرانی؛ لیکن ما نتوانسته‌ایم اقلام خود را گران کنیم و از کم شدن سود خود این ضرر را متحمل می‌شویم، زیرا با توجه به شرایط موجود بازار کشش این افزایش قیمت را نخواهد داشت.
وی در پایان با عنوان اینکه تولید حلوا و ارده یکی از کارهای سنتی است که صورت می‌گیرد و باید از تولیدات حمایت به عمل آید، ادامه داد: در این راستا درخواست حمایت از مسئولین ذی‌ربط را داشته تا با تخصیص وام در جهت خرید ماشین‌آلات و زمین کارگاه؛ همچنین تأسیس یک شرکت تعاونی در جهت تأمین مواد اولیه که از میزان واسطه‌گری‌ها کم شود و یکی از مواردی که موجب افزایش قیمت می‌شود یعنی همان واسطه‌ها حذف شوند./فارس

(یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۴۷
زهرا
۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
0

سلام من از سایت دکتر روازاده روغن ارده کنجد می خریدم . در عرض دو ماه از 32 تومن رسیده به 60 هزار تومن. دیگه امکان خریدش برام نیست. کاشکی کسی کاری میکرد..

مهدی احمد
۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
0

خدابزرگه ما کشاورزها که سودش نمیبریم دلال وواصته سودش میبرن آمسال آزما 38 خریدن.

علی
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
0

سلام روغن کنجد رو واسه چه خاصیت و کاربردی میخوردید؟


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها