سه شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۶ / ۰۷:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۸۲۱
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مشکلی در تامین مرکبات شب عید وجود ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا کنون 50 درصد پرتقال باغات شمال برداشت شده که با این وجود در تامین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.

محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال مجموع تولید مرکبات به 5 میلیون تن خواهد رسید، اظهار کرد: امسال براساس برآوردهای اولیه 2 میلیون و400 تا 2 میلیون و 700 هزارتن پرتقال تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 700 هزارتن تولید پرتقال مربوط به استان های شمالی است، افزود: تا کنون 50 درصد این میزان از باغات شمال برداشت شده که با این وجود در تامین میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت.
طهماسبی ادامه داد:  با وجود آنکه سازمان تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید اقدام به خرید و ذخیره سازی پرتقال از باغداران کرده است و به سبب افزایش تولید، در صددیم  تا با سیاست های تشویقی، بخشی از آن را صادر کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و 200 هزارتن سیب درجه یک در سردخانه های کشور ذخیره سازی شده است، بیان کرد: همه ساله 500 تا 700 هزارتن سیب تولیدی کشور به سبب مازاد محصول از طریق سیاست پایاپای و بازار در ازای بازار باید به بازارهای هدف صادر شود.
سرانه مصرف مرکبات 5 برابر متوسط جهانی
ابوالقاسم حسن پور مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت تولید مرکبات اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود که مجموع تولید مرکبات نظیر لیمو ترش، لیموشیرین، نارنگی، پرتقال و گریپ فروت به 5 میلیون تن برسد.
به گفته وی، با توجه به افزایش قابل ملاحظه تولید به دنبال راهکارهایی برای صادرات مرکبات هستیم تا درآمد باغداران افزایش یابد.
 حسن پور از افزایش 5 برابر سرانه مصرف مرکبات نسبت به متوسط جهانی خبر داد و گفت: متوسط سرانه مرکبات در دنیا به ازای هر نفر، 10 کیلو بوده درحالیکه این رقم در کشور به 54 تا 55 کیلو می رسد. /باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶) ۰۷:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها