یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۴
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۴۷۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

ورود سالانه یک‌میلیون و 500 هزار تن شکر به کشور/ امسال گندم به داخل کشور وارد نشده است

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سالانه حدود یک‌میلیون و 500 هزار تن شکر به کشور وارد می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 7 میلیون تن چغندر در کشور تولید شده که بیش از 6 میلیون و 500 هزار تن چغندر قند تحویل کارخانه‌ها شد.

علیرضا فیاضی ظهر امروز در حاشیه سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روغن و شکر جزء پرمصرف‌ترین محصولات کشور قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما در زمینه ذخیره‌های استراتژیک وضعیت مناسبی دارد و در هیچ‌ کدام از کالاهای اساسی مردم کمبودی نداریم.

وی با بیان اینکه سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می‌شود، افزود: به دلیل نیازمندی مردم سالانه حدود یک‌ میلیون و 500 هزار تن شکر به کشور وارد می‌شود.

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 7 میلیون تن چغندر در کشور تولید شده است که بیش از 6 میلیون و 500 هزار تن چغندرقند تحویل کارخانه‌ها شد.

فیاضی ادامه داد: هم‌اکنون در سبزوار نیز تاکنون بیش از 500 هزار تن چغندر تحویل به کارخانه داده‌ شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر در تولید گندم به مرحله خودکفایی و عدم نیاز به خارج از کشور رسیده‌ایم، متذکر شد: به دلیل سیاست‌های غیرمنطقی در گذشته، سالانه 7 میلیون تن به کشور وارد می‌شد، اما از ابتدای امسال تاکنون گندم به داخل کشور وارد نشده است.

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: هم‌اکنون علاوه بر جلوگیری از واردات، بیش از 500 هزار تن گندم به خارج از کشور صادرات شده است.
(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها