یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۴۷۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش سرسام آور قیمت نهاده ها/ نرخ منطقی خرید هر کیلو شیر خام 1500 تومان

یک مقام مسوول گفت:طی هفته های اخیر نرخ هر کیلو سویا 340 تومان و ذرت 300 تومان افزایش یافت.

احمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران از افزایش سرسام اور قیمت نهاده ها در بازار خبر داد و  اظهار کرد: طی هفته های اخیر، نرخ هر کیلو سویا 340 تومان و ذرت 300 تومان افزایش یافت.

وی نرخ کنونی هر کیلو سویا را هزار و 890 و ذرت هزار و 130 تومان در بنادر اعلام کرد.

مقدسی با اشاره به دلایل گرانی نرخ نهاده ها در ماه های اخیر افزود: تجار عدم تخصیص ارز مبادله ای و واردات با ارز آزاد را دلیل اصلی گرانی قیمت نهاده ها مطرح می کنند در حالیکه با وجود اختصاص بخشی از ارز دولتی به واردات نهاده ها به نظر می رسد که تنها لجبازی تجار با تولیدکنندگان از جمله علل نوسان قیمت نهاده ها در بازاربه شمار می رود.

رییس انجمن صنفی گاوداران افزایش نرخ خرید شیر خام را امری ضروری دانست و بیان کرد: در ماه های اخیر، نوسان قیمت نهاده ها تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام شده نرخ شیر خام داشت به طوریکه ادامه روند خرید با نرخ های کنونی از دامداران، ضررو زیان آنها را به همراه دارد.

وی قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام را هزار و 497 تومان اعلام کرد و تصریح کرد: این درحالی است که در شرایط کنونی هر کیلو شیر خام به طور متوسط با نرخ هزار و 350 تا هزار و 380 تومان از دامداران خریداری می شود.

مقدسی ادامه داد: دامداران در پی نوسان قیمت نهاده ها، با ارائه مستندات و مدارک لازم، درخواست مبنی بر افزایش نرخ شیر خام را به سازمان حمایت اعلام کردند که انتظار می رود در جهت حفظ حقوق تولیدکنندگان با این امر، موافقت لازم صورت گیرد.

رییس انجمن صنفی گاوداران یادآورشد: با توجه به افزایش هزینه تمام تولید، قیمت خرید هر کیلو شیر خام از دامداران نباید کمتر از هزار و 500 تومان باشد.
(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها