چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۴۶۹۷
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

وجود 20 ماه ذخیره استراتژیک گندم در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشور درسال‌های گذشته وارد کننده گندم بوده است اما به خواست خداوند متعال، با تدبیر مسئولان و زحمات کشاورزان اکنون ۲۰ ماه ذخیره استراتژیک گندم در انبارها و سیلوها داریم.

مجتبی مزروعی اظهار داشت: شاهد افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی در سطح خراسان رضوی بودیم که این جز با حاکمیت علمی محقق نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان برای مکانیزاسیون استان تسهیلات اختصاص یافت، افزود: میانگین سطح آبیاری نوین در ۳۰ سال گذشته به طور متوسط سالانه چهار هزار هکتار بود که در سه سال گذشته به ۲۰ هزار هکتار افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تحول در بخش مکانیزاسیون کشاورزی خراسان رضوی مشهود است، افزود: طی سال‌های گذشته، همایش‌های متعدد برای گسترش این موضوع گذاشته شود و برای تشکل‌های کشاورزی، دوره‌های بازدید از نمایشگاه‌های کشاورزی در نقاط مختلف ایران برگزار شد.
مزروعی تصریح کرد: عده‌ای و البته ما معتقدیم در بخش‌ کشاورزی آب زیاد مصرف می‌شود ولی راه آن، پاکسازی صورت مسئله نیست، ما ناچاریم غذای خودمان را تولید بکنیم که اگر بخواهیم آن را وارد بکنیم باید نصف درآمد نفت را به آن بدهیم که امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه باید برای توسعه صادرات، صنایع تبدیلی مناسب را در اختیار داشته باشیم، تاکید کرد: راه خدمت به این آب و خاک و مردم، حفظ منابع مردم است که راه حفظ آن نیز استفاده از فناوری روز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: یکی از ظرفیت‌های خالی این مملکت، کشت گیاهان دارویی است که فقط زعفران آن جلوه پیدا کرده است که ۳۰ سال قبل زیره سبز جلوه کرده بود که ارزش ریالی آن از زعفران هم بیشتر است.
مزروعی با بیان اینکه باید در بخش مصرف آب به فکر استفاده از شیوه‌های نوین ماشین‌آلات جدید باشیم، خاطرنشان کرد: بهره‌وری فقط استفاده از ماشین‌آلات جدید نیست بلکه باید رویکرد تحول را در نگاه به کارمان و خلاقیت، ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: این آب و خاک ظرفیت تولید بیشتر را دارد به شرطی که راه توسعه را به درستی پیش گرفته و از مسیر خود برویم و البته نگاه وطن‌پرستانه داشت.
معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور این نمایشگاه را گامی برای توسعه کشاورزی نیشابور و کشاورزان بازدید کننده از سایر مناطق استان خراسان رضوی دانست که از آن بازدید می‌کنند. /فارس

(چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها