چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۴۶۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بررسی دلایل افزایش قیمت تخم مرغ/نرخ خرید تضمینی برنج برای کشاورز مناسب نیست

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: کاهش تولید به دلیل بیماری حاد تنفسی سبب افزایش قیمت تخم مرغ شده و بعید می دانم که قیمت روند نزولی داشته باشد.

نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار تخم مرغ گفت: در حال حاضر تولید کنندگان، میانگین قیمت عمده را قبول ندارند و باید به تولید کننده حق داد زیرا در شش ماهه نخست سال قیمت تخم مرغ برای این مرغداران به صرفه نیست.

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت گفت: کاهش تولید به دلیل بیماری حاد تنفسی موجب بالا رفتن قیمت ها شده است و بعید می دانم که قیمت روند نزولی داشته باشد.

نبی پور درباره تاثیر قیمت نهاده های دامی بر قیمت تخم مرغ تصریح کرد: الان قیمت نهاده ها تاثیر آنچنانی بر بالا رفتن نرخ ندارد زیرا تولید مرغ کاهش یافته است.

وی با اشاره به مشکلات بیماری حاد تنفسی در مرغداری ها ادامه داد: این وضعیت از سوی سازمان دامپزشکی پیش بینی شده بود ولی سازمان های مسئول با این سازمان همکاری لازم را ندارند و اگر وضعیت به همین منوال باشد قطعا در سال بعد شرایط وخیم تر خواهد شد.

بر اساس این گزارش ترکاشوند مدیرعامل مرکزی مرغداران میهن که از سوی وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تولید و توزیع و صادرات تخم مرغ را برعهده دارد در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ گفت: از فردا با عرضه تخم مرغ شانه ای با قیمت 12600 تومان در میادین میوه و تره بار سعی در شکستن حباب قیمت را داریم و سعی می کنیم که قیمت را واقعی کنیم.

وی درباره تاثیر قیمت نهاده های دامی بر بالا رفتن قیمت تخم مرغ تصریح کرد: قیمت نهاده ها مربوط به سیاست کلان است و افزایش قیمت ارز مبادله ای از ابتدای سال موجب افزایش قیمت نهاده ها شده است.

ترکاشوند در خصوص راهکارهای موثر برای کاهش قیمت گفت: با اقداماتی مانند پیش خرید و یا واردات می توان بخشی از خلا بازار را کنترل کرد ولی باید به این نکته توجه داشت که در نیمه دوم سال افزایش قیمت تخم مرغ طبیعی و واقع بینانه است.

وضعیت بازار برنج داخلی و خارجی

بر اساس این گزارش اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در خصوص وضعیت بازار این محصول پر مصرف در کشور گفت: بر اساس برآوردهای وزارت جهاد ما 2میلیون و 300هزار تن تولید داخلی داریم و در حدود 700هزار تن نیز واردات برنج لازم داریم.

وی افزود : این در حالی است که در شش ماهه اول سال مجوز واردات یک میلیون تن برنج صادر شده است و این مقدار فراتر از نیاز داخلی است و بنکدار شمالی ما نمی تواند برنج تولید داخل را با قیمت 11 هزار تومان به فروش برساند ولی در تهران همان برنج با 16 هزار تومان عرضه می شود.

اکبریان افزود: دولت می بایستی از کشاورز حمایت کند که متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است به طور مثال در بخش خرید تضمینی، قیمت ها مناسب نیست و کفاف نیاز کشاورز را می دهد.
(چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها