سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۶۷۴
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

طرح بسته‌بندی مکانیزه بقایای پسته در دامغان اجرا شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح بسته‌بندی مکانیزه بقایای پسته در دامغان خبر داد و گفت: تا کنون ۳۰ تن بقایای پسته در راستای اجرای این طرح جمع‌آوری شده است.

مصطفی شاه‌حسینی اظهار داشت: طرح بسته‌بندی مکانیزه بقایای پسته در دامغان باهدف استفاده بهینه از بقایای محصولات کشاورزی در استان سمنان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه این طرح طی مراحل مختلفی انجام می‌شود افزود: در مرحله نخست 30 تن از بقایای پسته تازه در دامغان جمع‌آوری و بسته‌بندی مکانیزه شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: گذشت حداکثر 2 ماه از زمان بسته‌بندی بقایای پسته یکی از الزامات فرآوری و استفاده آن در مصارف دیگر است.
وی با اشاره به اینکه اکنون این حجم از بقایای پسته به‌عنوان غذای دام‌های سبک و سنگین در دامغان مورداستفاده قرار می‌گیرد اضافه کرد: این مهم در بازدیدها و آزمایش‌ها متعددی نتیجه داده است و اکنون به برخی از دامداران مقدار قابل‌توجهی پسته سیلو شده داده شد.
شاه‌حسینی بابیان اینکه مصرف بقایای پسته محدودیت‌هایی دارد که دستورالعمل آن به دامداران متقاضی ابلاغ‌شده است یادآور شد: در این راستا دوره‌های آموزشی یک‌روزه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که نسبت به اصول مصرفی بقایا محصولات کشاورزی در امور تغذیه‌ای دام‌ها آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
وی ابراز داشت: تمامی کارشناسان پهنه و دامداران متقاضی دریافت این محصولات در دوره‌های آموزشی سامان‌دهی می‌شوند.
سالانه بالغ‌بر 5 هزار تن پسته در باغات پسته استان سمنان برداشت می‌شود. /تسنیم

(سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶) ۱۳:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها