سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۶۶۸
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد

افزایش 17 درصدی تولید گوشت شترمرغ در همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افزایش 17 درصدی تولید گوشت شترمرغ در این استان خبر داد و گفت: در 8 ماهه امسال 29 هزار تن گوشت شترمرغ در استان همدان تولید شده که نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

محمد نظرپور با بیان اینکه 15 واحد پرورش شترمرغ در استان فعالیت دارد، اظهارکرد: 8 واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت 1273 قطعه در شهرستانهای همدان، ملایر، فامنین و بهار فعالیت دارند.
وی با تأکید بر اینکه منعی برای سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش شترمرغ در استان وجود ندارد، افزود: همچنین 7 واحد پرورش شترمرغ مادر در همدان، ملایر، فامنین، کبودراهنگ و رزن با ظرفیت 245 قطعه فعالیت می‌کنند که در مجموع 15 واحد با ظرفیت 1518 قطعه در استان وجود دارد.
نظرپور خاطرنشان کرد: در سال گذشته 19 تن تخم شترمرغ در استان تولید شده بود که امسال این عدد به 20 تن رسیده است و 5درصد رشد دارد.
وی با اشاره به افزایش 6 درصدی تولید شیر خام در 8 ماهه امسال، ادامه داد: در 8 ماهه امسال 250 هزار تن شیرخام در استان همدان تولید شده است این درحالیت که در مدت مشابه سال گذشته 235 هزار تن شیرخام تولید شده بود.
نظرپور با بیان اینکه در 8 ماهه سال گذشته 20 هزار و 600 تن گوشت قرمز در استان تولید شد، خاطرنشان کرد: در 8 ماهه امسال21 هزار و 400 تن گوشت قرمز در استان همدان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در سالجاری 32 هزار و 398 تن گوشت مرغ تولید شده است،بیان کرد: در 8 ماهه سال گذشته 29 هزار و 770 تن گوشت مرغ در استان همدان تولید شده بود که امسال با 9 درصد افزایش مواجه شده است.
وی اظهار کرد: امسال 11 هزار و 200 تن تخم‌مرغدر استان همدان تولید شده است در حالیکه در سال گذشته 10 هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده بود.
نظرپور با بیان اینکه امسال 14 میلیون و 124 هزار قطعه مرغ مادر در استان تولید شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه وضعیت قیمت جوجه مناسب بود واحدهای مرغ مادر فعال شده و امسال با تولید بیش از 14 میلیون قطعه مرغ مادر در مقایسه با سال گذشته 88 درصد رشد دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: در استان همدان 19 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 424 هزار و 500 قطعه و یک واحد مرغ مادر تخم‌گذار با ظرفیت 35 هزار قطعه فعالیت دارد. /ایسنا


(سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶) ۱۲:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها