سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۶۶۴
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران مطرح کرد

توزیع 1.5 میلیون تن پرتقال در مازندران/ظرفیت توزیعی مرکبات نامناسب است

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: امسال در مازندران 1.5 میلیون تن پرتقال تولید شد و قیمتی که در مازندران است با قیمتی که مصرف‌کننده در استان‌ها خریداری می‌کنند متفاوت است.

محمدرضا شعبانی با بیان اینکه یک چهارم تولید محصولات باغی کشور مربوط به مازندران است، اظهار کرد: با 2.5 میلیون تن تولید حدود 50 درصد تولید مرکبات کشور را برعهده داریم و تولید نارنگی و پرتقال از 50 درصد هم بیشتر است.
وی ادامه داد: این توانایی در مازندران وجود دارد به هر اندازه که تقاضای مرکبات وجود داشته باشد به سایر استان‌ها عرضه کنیم.
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران افزود: امسال در مازندران 1.5 میلیون تن پرتقال تولید شد و قیمتی که در مازندران است با قیمتی که مصرف‌کننده در استان‌ها خریداری می‌کنند متفاوت است و اگر از سوی سازمان تعاون روستایی استان‌ها درخواستی وجود داشته باشد ما این توانایی را داریم با قیمت کمتر از آن چیزی که مصرف‌کننده در سایر استان‌ها خریداری می‌کند محصول خود را عرضه کنیم.
این مسؤول با بیان اینکه مرکبات استان از کیفیت خوبی برخوردار است، گفت: خواهان این هستیم تولید استان ما به سایر استان‌ها هم عرضه شود چرا که محصولات ما برای عرضه از بسته‌بندی خوبی برخوردار است و بنا به هر نوع تقاضای مشتری، بسته‌بندی انجام خواهیم داد.
شعبانی خاطرنشان کرد: تولیدکننده خوبی هستیم اما نتوانستیم از ظرفیت توزیع به خوبی استفاده کنیم و با توجه به وجود سورتینگ‌های مجوز‌دار فراوانی که در استان است آمادگی داریم عرضه مستقیم محصول را با توجه به درخواست مشتریان به سایر استان‌ها عرضه کنیم.
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اظهار کرد: قیمت مرکبات بر روی درخت با توجه به کیفیت آن 800 تا 1000 تومان از باغداران خریداری می‌شود اما هزینه‌های بعد از برداشت زیاد است. /فارس

(سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها