سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۴۶۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

هویج آمریکایی، تولید ایران است

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران از آمادگی این سازمان برای عرضه مستقیم تخم مرغ خبر داد و گفت: با ابلاغ نامه معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بدون هیچ تشریفات اداری، مکان در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

«عبدالحسین رحیمی» عصر دوشنبه در نشست خبری دهمین جشنواره محصولات ارگانیک ایران افزود: دیروز معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای اعلام کرد اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن برای عرضه تخم‌مرغ و تنظیم بازار آمادگی دارد.
به گفته وی، اکنون میادین میوه و تره بار در 244 نقطه شهر تهران فعال است و در صورت مکان‌یابی، یکصد نقطه میدان دیگر نیز گشایش می یابد.

** هیچ محصول خارجی در میادین میوه و تره بار عرضه نمی شود
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تصریح کرد: هویج امریکایی، رقمی از این محصول است که در ایران تولید و کشت می شود و محصول هویج عرضه شده در شهروند محصول وارداتی از امریکا نیست.
وی یادآوری کرد سازمان میادین میوه و تره بار و شرکت شهروند زیر نظر شهرداری تهران اداره می شوند اما فعالیت آنها از یکدیگر مجزاست.
وی گفت: در سازمان میادین میوه و تره بار حتی یک محصول خارجی عرضه نمی شود؛ زیرا ما روی کالاهای خارجی نرخگذاری نمی کنیم.
رحیمی از بیش از 700 هزار نوبت خرید روزانه در غرفه‌های میوه و تره‌بار تهران خبر داد و افزود: ما اجازه توزیع میوه‌های قاچاق وارداتی را نیز نمی‌دهیم.
به گفته وی، فقط موز، آناناس، انبه و نارگیل که محصول مناطق حاره‌ای است وارد و به طور رسمی قیمتگذاری می‌شود.

**عرضه محصولات ارگانیک در 30 میدان میوه و تره بار
رحیمی اعلام کرد: از سال ١٣٩٠ در پنج نقطه از تهران محصولات ارگانیک عرضه شد که این تعداد به 30 نقطه رسیده و رو به افزایش است.
وی افزود: برای تشویق در تولید و عرضه محصولات ارگانیک اجاره بهای این غرفه ها ٣٠ درصد کمتر از دیگر غرفه هاست.

** کنترل و نظارت بر توزیع میوهای یلدایی میادین میوه و تره بار
مدیرعامل سازمان میادین اضافه کرد: برای شب یلدا انار و هندوانه میادین تامین است و کمبودی نداریم.
به گفته وی، قیمت گذاری براساس عرضه و تقاضاست و با متخلفان برخورد می شود.
رحیمی درباره عرضه سبزی بدون گل و ریشه در میادین میوه و تره بار گفت: این اقدام از لحاظ بهداشتی و صرفه جویی مالی به نفع مصرف کنندگان بوده است.
وی ادامه داد: برای کمک به اقتصاد خانواده شست و شوی ریشه تربچه و پیازچه را در دستور کار داریم.
به گزارش ایرنا، هیات استانداردهای ملی ارگانیک امریکا «کشاورزی ارگانیک» را نظام مدیریت تولید اکولوژیکی تعریف کرده است که به تقویت و گسترش تنوع زیستی و چرخه های بیولوژیکی و فعالیت های بیولوژیکی خاک می پردازد.
این نظام بر پایه کمترین بهره برداری از نهاده های خارج از مزرعه و نیز اقدام های مدیریتی برای بازسازی نگهداری و تقویت توازن اکولوژیکی بنا شده است.
از 196 کشور دنیا، 179 کشور به کشت ارگانیک دست زده اند.
آنگونه که رییس انجمن ارگانیک ایران امروز اعلام کرد، در سال ٢٠١٤ گردش مالی محصولات ارگانیک جهان حدود 80 میلیارد دلار بود و سازمان‌های بین‌المللی پیش‌بینی کردند سالیانه 10 درصد به این رقم افزوده شود.
بر اساس آخرین آمار نهادهای بین المللی، میزان تولید محصولات ارگانیک در سال ٢٠١٥ نسبت به سال ٢٠١٤ حدود ١٤.٥ درصد و تعداد تولیدکنندگان 7.2 درصد افزایش یافت.
در سال ٢٠١٦ گردش مالی محصولات ارگانیک 90 میلیارد بود و پیش بینی می شود در سال ٢٠١٧ از مرز ١٠٠ میلیارد دلار بگذرد.
براساس آمارهای جهانی، در مجموع 50 میلیون و 900 هزار هکتار زیرکشت محصولات ارگانیک است.
سطح زیرکشت محصولات ارگانیک در قاره اقیانوسیه 22 میلیون و 800 هزار هکتار، اروپا 12 میلیون و 700 هزار هکتار، آمریکای لاتین 6 میلیون و 700 هزار هکتار، آسیا چهار میلیون هکتار، آمریکای شمالی سه میلیون هکتار و آفریقا یک میلیون و 700 هزار هکتار است.
در سال های گذشته سطح زیرکشت این محصولات افزایش 14.7 درصدی را تجربه کرد.
دهمین جشنواره و نمایشگاه تولیدات ارگانیک از بیست و دوم آذرماه تا اول دی‌ماه به مدت ١٠ روز در بوستان گفت‌وگوی تهران برگزار می‌شود.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت ٩ تا ٢١ میزبان علاقه مندان است.ش
(سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها