دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۶۳۷
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات مازندران:

مجوز صادرات محصولات شیلاتی مازندران به اروپا صادر شد

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به توسعه فعالیت آبزی پروری در استان، گفت: مجوز صادرات محصولات شیلاتی مازندران به اروپا صادر شد.

حسین‌علی رستمی اظهار داشت: فرآوری آبزیان ضرورت توسعه بخش شیلات بوده و اگر بتوان واحدهای فرآوری درحوزه فیله و بسته‌بندی، کنسروسازی، خوراک آبزیان را توسعه دهیم ضمن ایجاد ارزش افزوده، ماندگاری آبزیان را جهت دسترسی به مناطق مختلف و صادرات فراهم می کنیم.
وی افزود: در حال حاضر تعداد 4 واحد فعال در حوزه فیله و بسته‌بندی انواع آبزیان در استان فعالیت می‌کند که ظرفیت شش هزار تن فیله و بسته‌بندی را دارا بوده که در این میان یکی از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی می رود مجوزهای لازم برای صادرات به اروپا و روسیه را به‌عنوان اولین شرکت در منطقه شمال کسب کرده است.
رستمی گفت: تعداد 10 واحد کنسروسازی به ظرفیت 120 میلیون قوطی در استان فعال بوده و دو واحد خوراک اکسترو در آبزیان با ظرفیت تولید 46 هزار تن در این استان مشغول فعالیت هستند که محصولات این واحدها علاوه بر تأمین بخشی از بازار داخل به کشورهای مختلف صادر می‌شود ضمن اینکه تعداد 11 واحد تولید پودر ماهی به ظرفیت شش هزار تن در سطح استان فعال است.
وی تصریح کرد: در این استان تعداد یک واحد تولید قوطی کنسرو به ظرفیت 10 میلیون قوطی و یک واحد تولید انواع تور طناب مورد استفاده در صنعت شیلات در استان مستقر است.
مدیرکل شیلات مازندران گفت: بیش از 95 هزار تن انواع آبزیان دریایی و پرورشی در استان تولید می‌شود که بخشی از آن در استان و مازاد آن به سایر استان‌ها و کشورها ی مختلف صادر می‌شود.
وی بیان کرد: سرانه مصرف آبزیان در استان حدود 13.5 کیلوگرم بوده که این عدد در کشور،10 کیلوگرم است. /تسنیم

(دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها