دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۶۲۵
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

واردات شتر مساوی با ورود گوشت قرمز است/ مجوز واردات تخم مرغ صادر شد

معاون اموردام وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرساله 10 درصد مجموع نیاز گوشت قرمز داخلی از محل واردات تامین می شود که موضوع واردات شتر مترادف با واردات گوشت قرمز است.

حسن رکنی افزود: این درحالی است که بخش عمده گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود به طوری که نزدیک 930 هزارتن کل نیاز گوشت قرمز داخل کشور است که حدود 840 هزارتن را در داخل و کسری 10 درصدی آن از کشورهای دیگر تامین می شود.
وی اظهارداشت: برای واردات گوشت قرمز به کشور محدودیتی نداریم و می تواند این گوشت به شکل سرد، گرم و یا بخشی دام زنده باشد.
رکنی افزود: شتر زنده از برخی مناطق مرزی به ویژه استان سیستان و بلوچستان وارد کشور ما می شود که البته تحت نظارت کامل پروتکل های دامپزشکی قرار دارد که در استان ذبح و تبدیل به گوشت قرمز و به مناطق مختلف کشور عرضه می شود.
** مجوز واردات تخم مرغ صادر شد
معاون اموردام وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت تخم مرغ و پیشنهاد 116 هزار ریالی هر شانه تخم مرغ به وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار مسئول تولید و تنظیم بازار و رصد تخم مرغ در بازار است به نحوی که سال گذشته با بروز بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان برخی واحدهای تولیدی مرغ تخمگذار ما دچار مشکل شدند که بخشی از طیور تخمگذار را از دست دادیم و طبیعی است که ما خلایی را از این بابت داریم اما با توجه به برنامه ریزی ها و جوجه ریزی های صورت گرفته بخش زیادی در داخل کشور تامین می شود.
رکنی گفت: دولت برای حمایت از مصرف کننده و تامین پروتئین مورد نیاز کشور به اتحادیه مذکور مجوز واردات تخم مرغ برای جبران کسری داده است اما تا به امروز نیازی به واردات نداشته ایم اما اگر ایجاب شود به طور حتم واردات انجام می شود.
به گفته وی، همکاران ما در سازمان دامپزشکی کشور در مهار بیماری انفلوانزای پرندگان تلاش لازم را می کنند تا تعادل در تولید و عرضه برقرار شود.
**عرضه تخم مرغ در میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب
رکنی افزود: اتحادیه مرغ تخمگذار از امروز به دنبال عرضه تخم مرغ با قیمت مناسب در زنجیره های توزیع خود در کل میادین میوه و تره بار است تا قیمت ها متعادل شوند.
وی امار واردات تخم مرغ خوراکی از گمرک را ناصحیح دانست و افزود: تاکنون واردات تخم مرغ خوراکی نداشتیم و نداریم.
** تعرفه 40 درصدی صادرات لبنیات به عراق برای ایران و رقباست
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره صادرات لبنیات به عراق گفت: در ابتدای امر تصور کردیم که تعرفه گذاری 40 درصدی صادرات لبنیات ایران به عراق تنها برای کشور ما لحاظ شده است اما با پیگیری های وزارت امور خارجه و دفتر امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی مشخص شد این شرایط سختگیرانه مشمول تمام کشورهای صادرکننده لبنیات به عراق شده است.
رکنی اضافه کرد: این تعرفه به صورت کلی روی لبنیات وضع شده و زمانی که تعرفه افزایش می یابد قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا می کند بنابراین همکاران ما در عراق پیگیر تعدیل تعرفه ای هستند تا بتوانیم از توانایی های خود استفاده کنیم.
به گفته وی، بحث تعرفه گذاری 40 درصدی لبنیات به عراق در حمایت از تولید داخلی این کشور است که به طور حتم صادرات کشور ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
** تسهیلات ارزان قیمت و حمایت ویژه بخش کشاورزی در بودجه سال 97 دیده شد
این مقام مسئول در کابینه دوازدهم تصریح کرد: پیشنهادات لایحه بودجه بخش کشاورزی مناسب بوده اما چون به تصویب نرسیده امکان اعلام آن وجود ندارد.
رکنی افزود: همانند سالهای گذشته امسال نیز افزایش معمول در لایحه بودجه و همچنین بسته های خاص تسهیلات ارزان قیمت و حمایت های ویژه بخش کشاورزی و ابخیزداری دیده شده است. /ایرنا

(دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها