یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۶۱۲
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

1500 تن سیب و پرتقال برای شب عید مردم قزوین تأمین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از 1500 تن سیب و پرتقال برای بازار شب عید مردم استان تأمین شده است.

علی‌اکبر متقی‌فرد در جلسه تنظیم بازار بررسی وضعیت طرح آبیاری نوین و گلخانه استان که با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین و مدیران برگزار شد، اظهار داشت: پیرو مصوبات جلسات قبلی، مقرر شد 500 تن سیب سفید و قرمز برای شب عید تهیه شود که تاکنون 420 تن آن به استان حمل شده است.
وی افزود: برای پرتقال هم پیش‌بینی برای استان یک هزار تن است که امیدواریم امسال از تولیدات داخلی تأمین می‌شود و نیازی به ورود محصول خارجی نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: با هماهنگی انجام شده با اتحادیه‌های  تأمین کننده، پرتقال امسال به اندازه کافی موجود است.
متقی‌فرد به اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغی استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر هیأت دولت به استان مبنی بر اجرای 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تاکنون 6 هزار و 300 هکتار تجهیز و دو هزار و 910 هکتار هم تا پایان آذر ماه به پایان می‌رسد.
این مسؤول تصریح کرد: مصوب اعتبارات آبیاری نوین سال جاری استان 110 میلیارد تومان بوده که 53 میلیارد تومان آن تاکنون ابلاغ شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: همچنین 26 طرح در سطح 6 هزار و 247 هکتار در حال اجرا بوده که عمدتاً در سطح پهنه ها و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد است؛ کل طرح آبیاری برای استان 46 هزار هکتار برنامه‌ریزی شده است.
متقی‌فرد گفت: همچنین 10 هزار هکتار هم پس از انجام مراحل مطالعه و طراحی انجام شده و بالای 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
این مسؤول در ادامه به توسعه مجتمع گلخانه‌ای و تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته اشاره و مطرح کرد: مجتمع گلخانه نودهک در فاز اول در سطح 71 هکتار در دست اجرا بوده که عملیات اجرایی این مجتمع شامل انتقال آب و فنس‌کشی آن در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به طرح داربستی یک هزار هکتار باغ انگور در استان اشاره کرد و افزود: طرح یک هزار هکتاری داربستی باغات  انگور با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال شروع شده که تاکنون 300 هکتار از این طرح انجام شده است .
متقی‌فرد خاطرنشان کرد: در این طرح به ازای هر هکتار باغ انگور 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: شهرستان تاکستان به عنوان قطب تولید محصول انگور در کشور محسوب می‌شود که ایجاد و تأسیس صندوق توسعه کشمش ضمن تکمیل زنجیره تولید در راستای صادرات محصول کشمش و حمایت از باغداران انگور کار تأسیس شده است. / روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

(یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها