جمعه / ۱۷ آذر ۱۳۹۶ / ۲۳:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۵۷۱
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد

اعطای تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان خوزستانی/ سالانه 16 میلیون تن محصولات کشاورزی در خوزستان تولید می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان از اعطای تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان خوزستان خبر داد و گفت: خوزستان با تولید سالانه 16 میلیون تن محصولات کشاورزی مقام اول تولید این محصولات در کشور را کسب کرده است.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: با توجه به نیاز بخش‌های مختلف کشاورزی یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات با سود 4 درصد از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های ارائه‌شده توسط کشاورزان و روستاییان خوزستانی در نظر گرفته‌شده است.
وی افزود: استانداری خوزستان و بانک کشاورزی نیز تفاهم‌نامه‌ای در جهت واگذاری 500 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به امضا رسیده است.
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان شهرستان شوش را پیشتاز احداث گلخانه برشمرد و گفت: 20 میلیارد تومان اعتبارات 2 درصد به میزان نامحدود با مشارکت بانک سینا به متقاضیان احداث گلخانه پرداخت می‌شود.
وی بابیان اینکه شهرستان شوش از قطب‌های کشاورزی کشور است، بر توجه ویژه به بخش کشاورزی این شهرستان تأکید کرد و افزود: کارگروهی مشترک از سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی جهت حل مشکلات کانال‌ها و تأمین آب زمین‌های کشاورزی تشکیل و تصمیمات اتخاذشده در کارگروه ماده 11 قانون عملیاتی می‌شود.
چنگلوایی خواستار پیگیری جدی اجرای فاز دوم طرح 550 هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان شوش شد و بیان کرد: در حال حاضر 16 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان خوزستان تولید می‌شود با اجرا و تکمیل طرح 550 هکتاری افق کشاورزی استان خوزستان در سال 1404 به 27 میلیون تن می‌رسد.
وی از خریداری 355 هزار تن گندم از کشاورزان در فصل برداشت گذشته خبر داد و گفت: 47 هزار هکتار ذرت دانه‌ای به‌صورت پاییزه کشت‌شده است و به‌زودی از مزارع برداشت خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: برای برداشت ذرت از این سطح قرارداد انبارهای موردنیاز بسته‌شده است قیمت خرید ذرت در بورس نیز حداقل 200 تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. /فارس

(جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶) ۲۳:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها