چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۵۳۹
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

بخش ویژه حفاظت از خاک در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است/ باید 600 هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد شود

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بخش ویژه‌ای به موضوع محیط زیست و خاک در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: برای حفاظت و حراست از خاک و جلوگیری از تعدی‌هایی که در بخش‌های گوناگون در حوزه خاک انجام می‌شود، قوانینی وضع شده است.

محمدعلی پورمختار در نخستین همایش استانی خاک با بیان اینکه امروز در نسل چهارم حقوق بشر موضوع حفاظت از محیط زیست مطرح است، اظهار کرد: به خاطر وابستگی متقابل بشر با محیط زیست با زندگی انسان تعریف هر یک از نسل‌های حقوق بشری تاکیداتی برای رعایت آنها صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه امروز در دوره زمانی نسلی از حقوق بشر هستیم که توجه ویژه‌ای به موضوع محیط زیست دارد، ادامه داد: خاک از اجزای اصلی محیط زیست بوده و همیشه در معرض خطرات زیادی است بنابراین باید نسبت به آن توجه بیشتری شود.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع حفاظت از خاک اشاره کرد و با بیان اینکه خاک هم مانند سایر موجودات زنده است، بیان کرد: خاک زنده‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم.
وی با بیان اینکه خاک به انسان زندگی می‌بخشد و مجموعه غذا‌های بشر را تامین می‌کند، افزود: سایر امکانات، تجهیزات، لوازم زندگی و هر آنچه در حوزه رفاه بشری است، از دل خاک استخراج می‌شود.
پورمختار با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای در حوزه قانونگذاری برای حفاظت از خاک داریم، افزود: قوانین متعددی در سال‌های مختلف برای حفاظت از خاک وضع شده چراکه حفاظت از خاک و استفاده از بهینه از آن به گونه‌ای شده که موجب اذیت و نگرانی برای برخی از افراد و شهروندان است.
وی با بیان اینکه نگاه ما به خاک نگاه حمایتی از این موجود زنده است تا حفظ شود، تصریح کرد: خاک باید زنده بماند تا از گزند آلودگی‌ها در امان بماند و از آن بهره ببریم.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بخش ویژه‌ای به موضوع محیط زیست و خاک اختصاص داده شده است، ادامه داد: برای حفاظت و حراست از خاک و جلوگیری از تعدی‌هایی که در بخش‌های گوناگون در حوزه خاک انجام می‌شود، قوانینی وضع شده است.
وی با بیان اینکه برای اینکه فشار به خاک زیاد وارد نشود وزارت کشاورزی مکلف شده که بهره‌وری را از طریق گلخانه‌ها بالا ببرد، افزود: باید 600 هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد شود و نگاه به استفاده بهینه از خاک و کاهش مصرف آب باشد.
پورمختار با اشاره به اینکه باید نگاه ما به استفاده بهینه از خاک باشد و باید نگاهی نامحدود به موضوع خاک و استفاده بهینه از آن داشته باشیم، ادامه داد: برای بهره‌وری درست از خاک باید از همه تکنولوژی‌های روز استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در واقع با حفاظت از خاک از خود حفاظت کرده‌ایم، ادامه داد: خاک را برای خاک خواستن ارزش و جایگاهی ندارد بلکه هدف از حفاظت خاک این است که خاک برای بهره‌دهی و بهره‌وری بالا می‌خواهیم تا تامین ثروت کرده و راه و زندگی و آسایش خوبی را به ارمغان آورد.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی باید از بالاترین امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های علمی برای استفاده از خاک استفاده کنیم، ادامه داد: جمعیت کشور رو به رشد است و نیاز بیشتری به تامین مواد غذایی داریم.
وی با اشاره به تحریم‌ها ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما نتوانیم از خاک بهره‌ درست ببریم که این موضوع با امنیت غذایی در ارتباط است، از طرفی دشمن با حملات بیولوژیک در راستای ضربه زدن به سلامت جامعه ایرانی قدم‌هایی برداشته است.
پورمختار با بیان اینکه ممکن است در زمین زراعی مجبور به کشیدن جاده، کارخانه و... باشیم که در این رابطه نباید دیدگاه تنگ‌نظرانه داشته باشیم، افزود: نگاه ما باید نگاه بهره‌وری هرچه بیشتر از خاک باشد که شامل همه بخش‌ها می‌شود. /فارس

(چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶) ۱۴:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها