سه شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۵۲۶
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرد:

بیمه پایه برای 3 محصول باغی استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از بیمه پایه برای 3 محصول باغی سیب، انگور و پسته استان سمنان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار در استان تنه تمام درختان میوه بیمه می‌شود.

لطف الله رضایی اظهار کرد: بیمه تنه برای تمام درختان مثمر میوه استان در دو بازه زمانی قبل از باروری و بعد از باروری آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به حق بیمه سهمیه باغداران استان گفت: باغداران استان سمنان می توانند با پرداخت 100 تا 600 هزار ریال تنه درختان باغ خود را بیمه کنند و در صورت بروز خسارت تا 10 برابر مبلغ حق بیمه غرامت مشمول حال کشاورزان زیان دیده می شود .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در این طرح کل محصولات باغی استان سمنان تحت پوشش قرار می‌گیرند افزود: اجرای بیمه تنه درختان میوه امسال برای سطح حدود 11 هزار و 500 هکتار اجرا می‌شود.
رضایی ادامه داد: امسال همچنین بیمه پایه برای سه محصول انگور، سیب و پسته به صورت پایلوت در استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به مزایای انجام بیمه پایه برای محصولات باغداران گفت: این بیمه با کمترین میزان پرداخت حق بیمه از سوی باغداران انجام می شود و در صورت بروز خسارت غرامت نیز بر اساس هزینه های تولید به کشاورزان زیان دیده پرداخت می‌شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: بیمه تکمیلی که در برگیرنده تمامی خطرات باشد لزوما بر اساس بیمه پایه برای سه محصول سیب، پسته و  انگور انجاممی شود.
رضایی یادآور شد: بیمه سایر محصولات همانند سالهای گذشته بر اساس تعرفه های اعلامی از سوی صندوق بیمه تا پایان بهمن ماه انجام خواهد شد. /ایسنا

(سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها