سه شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۴۵۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

تعرفه های ترجیحی سنگین، کام خرماداران را تلخ می کند

پورحیدری گفت: وضع تعرفه‌های ترجیحی سنگین، راه را برای ورود کالای ایرانی می بندد چرا که بدلیل قیمت بالا، توان رقابت با سایر کالا‌ها از بین می رود.

ابراهیم پورحیدری عضو اتاق بازرگانی بندرعباس درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جایگاه ایران در تولید خرما، اظهار کرد: ایران با تولید ۱ میلیون تن خرما، دومین تولید کننده این محصول در جهان است و حجم صادرات این محصول، سالانه ۳۰۰ هزار تن و ارزش آن ۴۵۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره به ظرفیت استان هرمزگان در تولید خرما افزود:در استان هرمزگان از ۳۸ هزار هکتار سطح زیر کشت، ۱۴۱ هزار تن خرما برداشت می‌شود که تنوع خرما در این استان به ۴۰ نوع می‌رسد و ۸ گونه از این خرما قابلیت صادرات دارد. امسال ۲۸ هزارتن خرما از استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که ارزش این صادرات ۴۵ میلیون دلار معادل ۱۰ درصد صادرات کشور است.

به گفته پورحیدری، در زمینه بسته بندی خرما پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است، اما هنوز با تکنولوژی روز دنیا فاصله داریم.

عضو اتاق بازرگانی بندرعباس، با اشاره به اینکه کیفیت خرمای ایرانی در جهان ممتاز است یادآورشد:با وجود کیفیت و مرغوبیت خرمای ایرانی به دلیل وضع تعرفه‌های سنگین ترجیحی از سوی برخی از کشور‌ها، راه برای توسعه صادرات این محصول بسته می شود.

وی درپایان با بیان اینکه صادرات خرما به چین رو به افزایش است، تصریح کرد:صادرات خرما به چین به دلیل عدم آشنایی و تبلیغات کم این محصول در این کشور، به ۲۰۰ تن می‌رسد.
(سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۱:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها