دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۴۸۶
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ویزیت رایگان بیش از 50 هزار راس دام سبک در مناطق زلزله زده

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از ویزیت رایگان بیش از 50 هزار راس دام سبک در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

مجید همتی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به حضور کارشناسان دامپزشکی از ساعات ابتدایی وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده اظهار داشت: اکیپ های سیار درمانی شامل همکارانی از اداره کل دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، بخش خصوصی، دانشکده دامپزشکی و همچنین بسیج دامپزشکی در این مناطق حضور دارند و به کمک رسانی مشغول هستند.
وی افزود: تاکنون در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیش از 50 هزار راس دام سبک و بالغ بر یک هزار راس دام سنگین ویزیت و معاینه شدند و دام هایی که مصدوم بودند و به درمان نیاز داشتند مورد درمان قرار گرفتند.
به گفته رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، 37 راس دام سبک و 7 راس دام سنگین نیز که به علت شکستگی های حاد قابلیت درمان نداشتند به کشتارگاه اعزام و کشتار شدند.
همتی با بیان اینکه اقدامات درمانی فعلا ادامه دارد، گفت: بعد از ساماندهی اوضاع فعلی چند کلینیک سیار دامپزشکی در منطقه حضور خواهند داشت و تمام دام های مصدوم را درمان خواهند کرد.
این مقام مسئول همچنین از اهالی مناطق زلزله نیز خواست که هرجا مشکل مصدومیت دام و نیاز به درمان داشتند از طریق سامانه های تلفنی 1512 و پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا در اسرع وقت اقدامات درمانی را انجام دهند. /ایلنا

(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها