دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۴۸۴
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

رشد 27 درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های گلستان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: تاکنون و با گذشت بیش از یک ماه از آغاز زمان صید ماهیان استخوانی در آب های استان، صید این گونه ماهیان 27 درصد رشد داشته است.

محسن یحیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: در فصل صید امسال که از 21 فرودین ماه آغاز شده است، انواع گونه های ماهیان استخوانی از جمله سفید، کپور، کفال، کلمه و سایر ماهیان از آب های استان صید شده است که در مجموع با صید 82105 کیلوگرم ماهی، نسبت به سال گذشته که این میزان 64785 کیلوگرم بوده است، 27 درصد رشد در این زمینه را شاهد بودیم.
وی با بیان این که از بین این گونه ها، ماهی سفید بیشترین درصد رشد صید را تاکنون داراست، خاطرنشان کرد: در بین گونه های نام برده، ماهی سفید با رشد 204 درصدی همراه بوده است که میزان صید این ماهی از آب های استان تاکنون 8987 کیلوگرم بوده است که صید این ماهی نسبت به سال گذشته با رشد قابل توجهی مواجه شده است.
یحیایی تصریح کرد: در فصل صید امسال 1420 صیاد در قالب 21 تعاونی پره اقدام به صید ماهیان استخوانی از آبهای دریای خزر می نمایند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان در پایان خاطر نشان کرد: با تلاش صیادان در سال گذشته 742 تن انواع ماهیان استخوانی شامل 333 تن ماهی سفید، 348 تن کفال، 16 تن کپور، 18 تن کلمه، 25 تن شگ ماهی و 2 تن سایر ماهیان صید شد.
گفتنی است فصل صید ماهیان استخوانی استان گلستان از 21 مهر ماه سال جاری با فعالیت صیادان در سطح استان آغاز شده تا و 15 فروردین ماه ادامه دارد. /ایلنا


(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها