دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۴۷۷
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران:

هند و اکوادور محور اصلی واردات موز به داخل کشور هستند

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با بیان اینکه هند و اکوادور محور اصلی واردات موز به داخل کشور هستند، گفت: واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخل نباید بسته تشویقی برای برخی افراد باشد.

حسین مهاجرانی درباره وضع بازار اظهار کرد: قیمت انواع میوه از زمان تخلیه در میادین میوه و تره‌بار و در بازار در زمان عرضه به مردم مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه فروشندگان میوه و تره‌بار زیر ذره‌بین بازرسان اتحادیه و تعزیرات حکومتی قرار دارند، تصریح کرد: با هرگونه افزایش قیمت کاذب برخورد جدی صورت می‌گیرد.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران با تأکید بر اینکه واردات موز الزامی است، اضافه کرد: زیرا درصد تولید موز در کشور پایین است و جوابگوی نیاز بازار و میزان تقاضاهای مردم نسبت به موز نیست.
مهاجرانی با بیان اینکه هند و اکوادور محورهای اصلی واردات موز به کشور هستند، تصریح کرد: واردکنندگان موز به داخل کشور مشخص هستند و به‌اندازه نیاز بازار وارد می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه سیب و پرتقال در فهرست محصولات با میزان تولید مطلوب در سال ۹۶، سال فراوانی میوه قرار دارند، اضافه کرد: صادرات سیب و پرتقال در جریان است.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران با اشاره به اینکه وزارت کشاورزی به‌عنوان شرط بلکه مشوق خوبی برای صادرکنندگان سیب، پرتقال و کشمش قرار داده است، تصریح کرد: نسبت به درصد اعلام شده در بحث صادرات این اقلام می‌توانند موز سبز وارد کنند.
مهاجرانی با بیان اینکه طرح‌های تشویقی برای صادرکنندگان در رونق و افزایش میزان صادرات خوب است، اضافه کرد: واردات کالایی که مشابه تولید داخل نیستند باید ازجمله این طرح‌های تشویقی باشد.
وی با تأکید بر اینکه ممنوع واردات کالایی که در داخل کشور باکیفیت به‌مراتب بهتر تولید می‌شود به رونق تولید منجر می‌شود، اظهار کرد: رونق اقتصادی و اشتغال را نیز به همراه دارد. /فارس

(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها