دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۴۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیرعامل اتحادیه کمباین داران مازندران :

کمباین های برداشت کلزا و سویا در کشور وجود ندارد

مدیرعامل اتحادیه کمباین داران مازندران گفت: کمباین های برداشت کلزا و سویا در کشور وجود ندارد.

برزو بابایی در گفت وگو با فودنا با بیان اینکه کلزاکاران برای برداشت کلزا از کمباین برنج استفاده نکند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد برخی از کشاورزان از کمباین های برداشت مستقیم برنج برای برداشت سویا و کلزا استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: تاکید می شود که کشاورزان از کمباین های برنج برای برداشت سویا و کلزا استفاده نکنند چون این کمباین ها مجهز به جداکننده سویا و کلزا نیستند و از نظر فنی نیز تنظیم نشده اند بنابراین میزان ریزش سویا و کلزا در کمباین های برداشت برنج بسیار فراوان است.
مدیرعامل اتحادیه کمباین داران مازندران با بیان اینکه کلزاکاران در برداشت از کمباین های برداشت غلات که برچسب معاینه فنی دارند استفاده کنند، تصریح کرد: کمباین مخصوص برداشت کلزا و سویا در کشور وجود ندارد بنابراین کارشناسان اتحادیه کمباین داران مازندران اقدام به معاینه فنی در زمان نصب دستگاه جداکننده کلزا و سویا در کمباین های برداشت غلات می کنند.
بابایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شرط دریافت سوخت یارانه ای انجام معاینه فنی و صدور پروانه بهره برداری توسط اتحادیه کمباین داران است.
وی در مورد مقدار سوخت یارانه ای توزیع شده در میان کمباین داران استان گفت: تاکنون 5 میلیون و 560 هزار لیتر سوخت با قیمت 300 تومان مصوب دولتی در اختیار کمباین داران قرار گرفته است.


(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها