دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۴۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پیش بینی تلفات 200 هزار واحد دامی در کرمانشاه/کمتر از 10 درصد واحد های دامپروری بیمه بودند

رکنی گفت:براساس برآورهای اولیه و بازدید از منطقه، بیش از 200 هزار واحد دامی تلفات خود را اعلام کردند.

حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی   با اشاره به آخرین وضعیت تلفات دامی به دلیل وقوع زلزله در روستاهای استان کرمانشاه اظهار کرد: براساس برآورهای اولی و بازدید از منطقه، بیش از 200 هزار واحد دامی تلفات خود را اعلام کردند.

وی افزود: شرایط زلزله به گونه ای بود که اکثر واحد ها در مناطق غیر شهری به دلیل قرار گرفتن روی گسل به طور کامل تخریب شدند.

به گفته رکنی علاوه برزنده ماندن انگشت شمار دام ها آسیب جدی به سازه ها وارد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس تصمیم هیات دولت مقرر شد که دو هزارتن علوفه رایگان توسط سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل پشتیبانی امور دام استان در بین دامداران خسارت دیده توزیع شود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه وقوع سرما و بارندگی بحران را تشدید خواهد کرد، بیان کرد: با توجه به آنکه نجات افراد آسیب دیده در اولویت اول است، لذا تعدادی از دام های زیر آوار مانده به خاطر این وقفه زمانی تلف می شوند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از حضور بیش از 14 اکیپ دامپزشکی در استان کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: اکیپ های دامپزشکی در روستاها و مناطق مختلف با استفاده از ماشین آلات و بیل های مکانیکی که در برداشتن آوار کمک می کند در صدد رفع برخی از مشکلات هستند.

رکنی با اشاره به جلسات متعدد مدیریت بحران و استاندار منطقه در جهت حل بحران کنونی افزود: با توجه به شرایط جوی پیش رو انتظار می رود که با همگرایی دستگاه های اجرایی و مردم برخی اقدامات و کمک رسانی ها در جهت رفع مشکلات دامداران و کشاورزان انجام شود.

 



120 هزار قطعه طیور زیر آوار ماندند

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به طور نسبی واحد های مرغداری در قیاس با واحد های دامداری خسارت کمتری دیدند، اذعان کرد:براساس گزارش های اولیه 110 تا 120 هزار قطعه طیور زیر آوار رفتند و  همیچنین تعدادی از  سازه های واحد های خالی به دلیل رفتن زیر آوار خسارت جدی وارد شده است.

وی با اشاره به برنامه های حمایتی وزارتخانه در جهت حمایت از دامداران و مرغداران خسارت دیده یادآورشد: بخشی از خسارت ها به صورت تسهیلات بلاعوض از سوی دولت در اختیار واحد ها قرار خواهد گرفت اما از آن جا که این تسهیلات جوابگوی نیاز آنان نیست، وزارتخانه در حال پیگیری بسته حمایتی و تسهیلات کم بهره در جهت کمک به دامداران برای احیا واحد های تولیدی هستند.

رکنی ادامه داد: با توجه به آنکه دامداران و کشاورزان به عنوان استوانه های تولید نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی و پروتئین سبد غذایی خانوار دارند، از این رو حمایت دولت برای استمرار تولید امری ضروری است.

 



کمتر از 10 درصد واحد های دامپروری بیمه هستند

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به آخرین وضعیت بیمه واحد های دامپروری اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه از واحد های دامپروری کمتر از 10 درصد آنها تحت پوشش بیمه هستند.

رکنی با اشاره به اینکه عدم بیمه واحد های تولیدی فعال یکی از مشکلات پیش روی دامداران است،گفت: با فرهنگ سازی میان دامداران انتظار می رود که تمامی واحد های تولیدی در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا در صورت حوادث غیر مترقبه خسارت آنها به حداقل برسد.

این مقام مسوول در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از چاه های آب تخریب شدند، تصریح کرد: برخی دیگر از چاه های حفر شده نیز تبادل آنها از بین رفته است، به همین دلیل، برای خروج از بحران کنونی نیازمند یک سری برنامه کوتاه مدت و برای عادی شدن شرایط و نبود مشکل در استمرار کار به برنامه های میان مدت و بلند مدت نیاز داریم.



 
(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها