یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۶ / ۲۰:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۴۴۶۸
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس سرویس عمومی

میلیون تن کود آماده توزیع است/ تامین 18درصد در مناقصه های بین المللی

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد امسال بیش از 2میلیون تن انواع کودهای کشاورزی برای توزیع تامین شده است اما فقط 255 هزار تن کود سوپرفسفات تریپل و 105 هزارتن سولفات پتاسیم از طریق برگزاری سه مناقصه بین المللی خریداری شد.

علی علیزاده توضیح داد: این شرکت سه فقره مناقصه بین المللی برای تامین کودهای تکلیفی برگزار و 255 هزار تن کود سوپرفسفات تریپل و 105 هزارتن سولفات پتاسیم را از بهترین و با کیفیت ترین تولیدکنندگان بین المللی تامین کرد.
وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همواره در برنامه خود برای تامین کودهای کشاورزی، استفاده از حداکثر ظرفیت شرکت های تولیدکننده داخلی را به عنوان یک اولویت درنظر دارد و توانست همه ظرفیت و توان تولید کود در داخل کشور را فعال کند.
به گفته وی، این شرکت از ابتدای امسال تاکنون با برگزاری 9 مرحله مناقصه بین تولیدکنندگان داخلی، 285 هزارتن کود سوپرفسفات تریپل، سوپرفسفات ساده و سولفات پتاسیم خریده است.
وی اضافه کرد: همچنین، از آغاز امسال 875 هزارتن کود اوره شرکت های داخلی تولیدکننده (پتروشیمی های خراسان، شیراز، کرمانشاه، رازی و پردیس - عسلویه) جذب شد.
به گفته وی، این شرکت برای افزایش سرعت حمل از مبدا عسلویه (پتروشیمی پردیس) سه محموله دریایی کوداوره را در بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس تحویل گرفته است.
علیزاده پیش بینی کرد براساس برنامه ابلاغ شده وزارت جهاد کشاورزی میزان مصرف تا پایان امسال به 1.5 میلیون تن می رسد.
وی تاکید کرد شبکه بزرگ کارگزاران شرکت طبق برنامه، کود را به کشاورزان تحویل می دهند.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها بویژه محصولات غذایی و کشاورزی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال». /ایرنا


(یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶) ۲۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها