یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۴۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منایع طبیعی مازندران:

طرح تحقیقاتی آبیاری هوشمند در مازندران رونمایی می شود

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منایع طبیعی مازندران در گفت و گو با فودنا، گفت: طرح تحقیقاتی آبیاری هوشمند در مازندران رونمایی می شود.

محمدعلی امامی از برگزاری همایش علمی سازی کشاورزی به مناسبت هفته بسیج خبر داد و اظهار کرد: این همایش با حضور تولیدکنندگان عرصه های مختلف کشاورزی، کشاورزان موفق، نخبگان، پیشکسوتان و مخترعان کشاورزی استان، کارشناسان و مهندسان طرح بسیج همگام با کشاورز برگزار می‌شود.
وی از معرفی طرح تحقیقاتی سیستم آبیاری هوشمند کشاورزی در این همایش خبر داد و تصریح کرد: با حمایت سپاه کربلا زمینی در اختیار مخترعان بسیجی برای طرح تحقیقاتی سیستم آبیاری هوشمند کشاورزی قرار گرفت که مراحل پایانی خود را می گذراند.
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منایع طبیعی مازندران افزود: کشاورز با استفاده از این فناوری بومی می تواند با استفاده از گوشی همراه در مورد جزییات خاک، تغییرات آب و هوا و فرآیند تولید، آگاهی کامل داشته باشد.
امامی با بیان اینکه افزایش تولید کمی و کیفی در محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم بدون علمی سازی کشاورزی و بومی کردن فناوری های مورد نیاز امکان پذیر نیست.
وی در مورد طرح های تحقیقاتی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران نیز، اظهار کرد: توجه به اینکه تولید فناوری های مهم نوین بومی در بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران قرار دارد، تحقیق و توسعه سخت افزاری و  نرم افزاری در حوزه کاشت، داشت و برداشت از برنامه های در حال اجرای این سازمان است.

(یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶) ۱۸:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها