یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۴۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سیر طارم به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و آذربایجان صادر می‌شود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سیر تولیدی شهرستان طارم به کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای روسیه و آذربایجان نیز صادر می‌شود.

حسین عامری با اشاره به تولید چند محصول مهم در استان زنجان از جمله سیر، اظهار کرد: این محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه از جمله محصولات جایگزین مناسب در فصل تابستان می‌توان بر روی تولید محصول سیر در شهرستان طارم تمرکز کرد، تصریح کرد: این محصول یک محصول بهاره است و از همین رو نیاز به آب ندارد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه سیر از جمله محصولاتی است که نیاز آبی کمی دارد، ابراز کرد: در همین راستا توصیه می‌شود به کشاورزان تا کشت این محصول را در دستور کار کشت تابستانه خود قرار دهند.
عامری با اشاره به اینکه شهرستان طارم عمده سیر تولیدی استان زنجان را تامین می‌کند،خاطرنشان کرد:‌ در همین راستا یک هزار و 200 نفر از کشاورزان در این منطقه مشغول کشت و برداشت این محصول هستند.
وی از زیر کشت رفتن 50 درصد از مزارع شهرستان طارم با روش آبیاری تیپ در تولید سیر خبر داد و گفت:‌ همچنین عملیات تجهیز مابقی مزارع این شهرستان نیز در حال انجام بوده و از روند مطلوبی برخوردار است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه با توجه به روند تجهیز مزارع شهرستان طارم به روش آبیاری تیپ، این مهم طی سال‌های آینده عملیاتی خواهد شد، گفت:‌ سیر تولیدی شهرستان طارم افزون بر تامین نیاز استان همچنین به سایر استان‌های دیگر کشور نیز صادر می‌شود.
عامری با اشاره به اینکه سیر تولیدی شهرستان طارم به کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین کشور روسیه و آذربایجان نیز صادر می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته 9 هزار تن سیر از استان زنجان صادر شده است.
وی نبود صنایع فرآوری و بسته بندی را از جمله عمده مشکلات سیرکاران طارم عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم است با استقرار صنایع مربوطه در این شهرستان از خام فروشی محصول تولیدی سیر جلوگیری شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه استقرار صنایع تبدیلی ارزش افزوده بیشتری را در منطقه ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی سیر طارم و با هدف جلب و جذب سرمایه‌گذار در این منطقه برگزاری جشنواره‌های ملی نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای دارد.
عامری ادامه داد: در همین راستا امسال و در اردیبهشت‌ماه امسال نخستین جشنواره ملی سیر در شهرستان طارم برگزار شد.
شایان ذکر است، محصول سیر تولیدی شهرستان طارم از کیفیت تولیدی بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل به کشورهای منطقه صادر می‌شود.
30 درصد سیر تولیدی شهرستان طارم فرآوری شده و مابقی آن به صورت فله صادر می‌شود که هیچ ارزش افزوده‌ای برای تولیدکنندگان ندارد. /فارس

(یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶) ۱۸:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها