یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۴۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس شورای ملی زیتون ایران:

85 هزار تن زیتون در ایران تولید می‌شود/ واردات زیتون به ایران ممنوع است

رئیس شورای ملی زیتون ایران با بیان اینکه امسال در حدود 40 تا 50 هزار تن زیتون در استان زنجان تولید شده است، گفت: در کل کشور نیز در حدود 85 هزار تن زیتون تولید و روانه بازار شده است.

مهدی عباسی اظهار کرد:‌ زیتون تولیدی ایران در زمره زیتون‌های خوش طعم بوده که خوش‌طعم‌ترین آنها نیز زیتون تولیدی در استان زنجان است.
وی با تاکید بر اینکه واردات زیتون به کشور ممنوع است، تصریح کرد: تنها در رابطه با روغن زیتون واردات ممنوع نبوده و آن نیز البته در قالب‌های خاص خود و بر اساس ضوابط صورت می‌گیرد.
رئیس شورای ملی زیتون ایران با بیان اینکه امسال در حدود 40 تا 50 هزار تن زیتون در استان زنجان تولید شده است، گفت: در کل کشور نیز در حدود 85 هزار تن زیتون تولید و روانه بازار شده است.
عباسی با اشاره به اینکه زیتون در استان‌های مختلف کشور تولید می‌شود، ابراز کرد: از جمله این استان‌ها می‌توان به زنجان، قزوین، گیلان، گلستان، فارس، سمنان، بخش از استان کرمانشاه، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.
وی با بیان اینکه زیتون تولیدی ایران به خارج از کشور صادر نمی‌شود، افزود: به دلیل تولید و مصرف زیتون در کشور، مازاد تولیدی وجود ندارد تا بتوان آن را صادر کرد.
رئیس شورای ملی زیتون ایران با اشاره به اینکه در دنیا 75درصد زیتون تولیدی را تبدیل به روغن زیتون کرده و به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: اما در ایران حدود 65 درصد زیتون تولیدی را تبدیل به زیتون کنسروی می‌کنند.
عباسی تاکید کرد: ما باید به سوی ترویج تولید و استفاده روغن زیتون در کشور حرکت و تولید خود را از کنسروی به روغن زیتون هدایت کنیم.
وی با اشاره به ثبت رکورد نمادین زیتون تولیدی استان زنجان در کتاب رکوردهای ملی، تصریح کرد: در حدود چهار تا پنج سال متوالی، زیتون تولیدی زنجان رکورد بالایی در تولید داشته که در این راستا طی چند روز گذشته با برگزاری مراسمی در فرمانداری شهرستان طارم این مهم ثبت رکورد ملی شد.
رئیس شورای ملی زیتون ایران در پایان رکورد ثبت شده زیتون تولیدی در شهرستان طارم را در حدود 40 تن در هر هکتار عنوان کرد. /فارس

(یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶) ۱۸:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها