یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۴۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عدم تولید تخم مرغ در خراسان شمالی / قیمت مرغ به صورت کیلویی 7500 تومان منطقی است

تعیین قیمت مرغ در بازار براساس قیمت مرغ زنده به اضافه هزینه کشتارگاه است که در نهایت قیمت مصرف کننده برای خرید مرغ مشخص می شود و افزایش قیمت مرغ تا 7500 تومان، منطقی است.

در خصوص نارضایتی برخی از شهروندان در خصوص قیمت مرغ و تخم مرغ، حسین قاسم زاده گفت: افزایش و کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ وابسته به عرضه و تقاضا است.
رئیس اتحادیه گوشت و لبنیات خراسان شمالی افزود: قیمت این محصول که در مهرماه امسال با مصادف شدن عید قربان و ماه محرم و آغاز سال تحصیلی به دلیل پایین آمدن تقاضا، کاهش پیدا کرده بود روند افزایشی به خود گرفت که ناشی از بالا رفتن تقاضا است.
قاسمی افزود: تعیین قیمت مرغ در بازار براساس قیمت مرغ زنده به اضافه هزینه کشتارگاه است که در نهایت قیمت مصرف کننده برای خرید مرغ مشخص می شود و افزایش قیمت مرغ تا 7500 تومان، منطقی است.
رئیس اتحادیه گوشت و لبنیات وابسته بودن قیمت محصولات به عرضه و تقاضا را ناشی از نداشتن هماهنگی و مدیریت در امر تولید عنوان کرد.
نداشتن مدیریت در امر تولید موضوع دیگری شد تا با حضرت قلی حیدری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت و گو کنیم.
وی نیز همانند رئیس اتحادیه گوشت و لبنیات، قیمت محصولات در بازار را تابع عرضه و تقاضا است ولی حداکثر قیمت برای مرغ را 7 هزار تومان دانست.
حیدری از دیگر عوامل افزایش و کاهش قیمت مرغ را فصول مختلف سال، تلفات به علت بیماری برشمرد و افزود: براساس تصمیمات کمیسیون تنظیم بازار به محض مشاهده چنین مواردی اگر قیمت ها افزایش پیدا کند با واردات و یا با گوشت منجمد مانع افزایش بیش از اندازه قیمت ها می شویم و در صورت کاهش قیمت مرغ نیز با خرید قیمت تضمینی مرغ از تولیدکنندگان و نگهداری آن در سردخانه از رسیدن ضرر به تولید کنندگان جلوگیری می کنیم.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افزایش بیش از اندازه قیمت مرغ با شماره های ۱۲۴ و ۱۳۴ تماس گیرند.
وی به طور اختصاصی درباره قیمت تخم مرغ گفت: علت افزایش قیمت تخم مرغ متاثر از دیگر استان های کشور بود و در فصول گرم، تولید تخم مرغ در مرغ داری ها و شبکه های تولید تخم مرغ کاهش پیدا می کند، علت دیگر این افزایش قیمت گران شدن نهاد های تولید به‌ ویژه کنجاله سویا و ذرت در اوایل ۶ ماه دوم سال و افزایش قیمت دلار در ابتدای فصل پاییز بود.
حیدری با بیان این که در استان تولید تخم مرغ نداریم و تخم مرغ های خود را از استان های همجوار تامین می کنیم گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه تولید و بازار تخم مرغ در سطح کشور نداریم و قیمت آن از ۴۸۰۰ تومان تا ۵۲۰۰ تومان است و خارج از این قیمت گرانفروشی محسوب می شود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تبلیغ برخی سودجویان در ارائه مرغ ارگانیک تصریح کرد: تمامی مرغ های عرضه شده در بازار ارگانیک و غیر هورمونی است و تبلیغ برخی افراد با عنوان مرغ ارگانیک جهت سودجویی است. /فارس


(یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶) ۱۸:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها