شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۴۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

۳۵ تن ماهی پرورشی در استخرهای استان بوشهر برداشت می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به پرورش ماهی سیباس برای نخستین بار در استخرهای ساحلی گفت: با آغاز برداشت ماهی از این اراضی پرورشی در دلوار و شیف، پیش بینی می‌شود ۳۵ تن ماهی برداشت شود.

عباسعلی زنده‌بودی با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهیان سیباس در استخرهای خاکی استان بوشهر اظهار داشت: این پروژه سال قبل به صورت آزمایشی اجرا که با توجه به نتایج با ارزش آن امسال این طرح در اراضی ساحلی دلوار و شیف عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه 6.5 هکتار از اراضی پرورشی میگو در دلوار و شیف برای پرورش ماهی سیباس اختصاص یافت خاطر نشان کرد: در شش استخر پرورشی این اراضی 47 هزار قطعه بچه ماهی 20 گرمی صوف دریایی یا سیباس ذخیره سازی شد و اکنون پس از 5 ماه پرورش امروز به وزن 800 گرم برای برداشت رسیده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت ماهی پرورشی از استخرهای خاکی  بیان کرد: برداشت ماهی پرورشی سیباس پس از 5 تا شش ماه پرورش در استخرهای خاکی از 2 سایت پرورشی در بخش دلوار شهرستان تنگستان و جزیره شیف بوشهر آغاز شد.    
زنده‌بودی افزود: پیش بینی می‌شود 30 تا 35 تن ماهی سیباس از استخرهای پرورشی دلوار و شیف برداشت شود.
وی با بیان اینکه برداشت ماهی تا اواخر آبان تمام می‌شود تصریح کرد: پارسال در قالب طرح پایلوت پرورش ماهی در استخرهای خاکی هشت تن ماهی پرورشی تولید شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرورش و تولید ماهی در قفس‌های دریایی یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی و از اولویت‌های کاری شیلات استان بوشهر است. /تسنیم

(شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها