شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۴۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان:

بیش از ۴۳ هزار تن سیب از باغات استان سمنان برداشت شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تا پایان سال زراعی امسال بالغ‌بر ۴۳ هزار تن سیب از باغات استان سمنان برداشت می‌شود.

مهدی قرائیان اظهار داشت: بالغ‌بر 2 هزار و 822 هکتار از باغات استان سمنان تحت سیب است و به سبب وجود شرایط آب و هوایی سازگار با این محصول سیب‌های مرغوبی از ارقام مختلف در استان سمنان کشت می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از 1700 هکتار از این باغ‌ها بارور است و میزان قابل‌توجهی محصول می‌دهد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال زراعی امسال بیش از 43 هزار و 775 تن سیب برداشت شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه بالغ‌بر 25 تن سیب از هر هکتار باغ سیب در این استان برداشت می‌شود یادآور شد: توسعه کشت این محصول و صادرات آن به سایر کشورها در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان تقویم زمان‌بندی کشت و برداشت این محصول از باغات استان سمنان خاطرنشان کرد: سه نوع سیب در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز کشت می‌شود که مرغوب‌ترین نوع سیب به شمار می‌روند.
قرائیان ابراز داشت: آغاز عملیات برداشت سیب در باغات استان سمنان از روزهای پایانی فصل بهار آغازشده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.
وی از توسعه باغات استان سمنان درکشت ارقام جدیدی از سیب خبر داد و افزود: کشاورزان و باغداران سمنانی از این نوع سیب جدید به سبب مقاومت خوب آن‌ها در مقابل آفات و بیماری‌ها استقبال خوبی داشتند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه نوع جدید سیب‌های سرعت بیشتری در باروری نسبت به سایر ارقام آن دارند افزود: در این استان با توجه به فصل کشت ارقام مختلفی از سیب‌ها مانند سیب گلاب، سیب دلباراستیوال، فوجی، اسمیت، گلدان دلیشیز و رد کشت می‌شود. /تسنیم

(شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها