شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۴۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

پیش‌بینی تلفات ۲۳۰ هزار واحد دامی پس از زلزله کرمانشاه

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: از آنجایی که وسعت زلزله استان کرمانشاه زیاد است و روستاهای زیادی تخریب شده‌اند، پیش‌بینی و برآورد ما این است که حداقل ۲۳۰ هزار واحد دامی زیر آوار زلزله مانده و تلف شده‌اند.

بهرام خانی در مورد آخرین وضعیت تلفات دامی به دلیل وقوع زلزله در روستاهای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از آنجایی که وسعت زلزله بسیار زیاد است، اولویت ما بحث آواربرداری انسانی است و از طرف دیگر، برخی از روستاها در مناطق صعب‌العبور قرار گرفته‌اند که راه بسته شده است، اما اکیپ‌های دامپزشکی همچنان در حال فعالیت و بررسی وضعیت برای دفن بهداشتی دام‌های تلف شده هستند.
وی با اشاره به اینکه تلفات در حوزه دام سبک بیشتر است، تصریح کرد: از آنجایی که شغل اصلی روستائیان دامپروری است و 1930 روستا بر اثر زلزله تخریب شده‌اند، حجم زیادی دام سبک و در کنار آن دام سنگین و طیور زیر آوار زلزله مانده و تلف شده‌اند.
به گفته این مسئول در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، هم‌اکنون اکیپ‌هایی از امور عشایری، سازمان جهاد کشاورزی استان و بخش‌های دیگر پای کارند و آمار دقیقی از میزان تلفات دامی به دلیل زلزله در این استان نداریم.
خانی در پاسخ به اینکه طبق بازرسی‌های انجام شده و محاسبات سرانگشتی در نهایت فکر می‌کنید چقدر دام از بین رفته، گفت: پیش‌بینی ما و برآوردهای اولیه این است که بیش از 230 هزار واحد دامی در استان کرمانشاه به دلیل وقوع زلزله تلفات داشته‌ایم، اما باز هم باید منتظر آمار دقیق بود که از طریق وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.
استان کرمانشاه یکی از استان های مهم در تولید و پرواربندی گوسفند است که بخشی از آن هم به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می‌شود. /فارس

(شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها